Citat:
Ursprungligen postat av
hvita.nhegrer
Det låter ju helt otroligt, berätta mer!
Gången jag pratar om hände på en så kallad bygdegårdsfest utanför Henån. Var flera hjordar av invandrargäng som hade kommit dit från Uddevalla för att slåss som alla gjorde på den tiden. Den goda Olof hade väl råkat i luven med någon utan dem tidigare men min version av det hela börjar när Olof hoppar upp på en motorhuv och skriker någonting i stil med "Kom igen då jävla blattejävlar" och efteråt blir han givetvis attackerad medelst både flaskor och cykelkedjor. Han fick naturligtvis rejält med stryk men lyckades ändå sänka runt sju stycken innan ordningsvakterna dök upp och avstyrde situationen. Värt att tillägga då är att Olof var helt själv.
Lustigt nog stod han även på en motorhuv och skrek gången jag såg honom ge sig i kast med en hel polisstyrka, den gången gick det väl dock inte lika bra för honom...
En annan gång han var i farten var under Vattenfestivalen i Svanesund då någon häftig utomsocknes som spelade Allan Ballan hamnade i Olofs bagagelucka. Olof körde därefter runt halva ön i sin gamla Mercedes 200 och letade fartgupp som han kunde gasa på lite extra vid.
Som ni säkert förstår finns det flera hundra historier om Olofs tillkortakommanden, men det jag skrivit är sådant jag sett själv