Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-18, 16:21
  #73
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Nån som vet om Buitoni fortfarande går att köpa någonstans i Sverige? Inte sett den på många år.
Enligt någon på familjeliv så är det nog kört.
Nestllé köpte fabriken för ett antal år sedan och lade ner tillverkningen
http://www.familjeliv.se/forum/thread/37902127-buitoni
Citera
2018-10-20, 03:32
  #74
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Paolo Roberto har via egna varumärket Paolos lanserat olika typer av pasta som är bronsvalsade vilket gör att strukturen är något grövre och porösare och att de då ska suga upp såsen bättre. Har själv inte provat pastan än men tänkte köpa spaghettin nästa gång jag ska äta pasta. Finns exklusivt på Coop.
Citera
2018-10-22, 11:42
  #75
Medlem
Zeta är ju god, men tror det är deras design på förpackningen som gör att man handlar det. Sjukt proffsig, har inte testat så mycket annat än garants färska pasta som är helt ok.
Citera
2020-11-13, 22:34
  #76
Medlem
Barilla men jag äter helst fullkornspasta. Barilla har bara spagetti på fullkorn, vilket är gott, men inte andra pastasorter. Gillar inte riktigt kungsörnens fullkorn då den blir lite klibbig och konstigt. Nån som har bättre tips?
Citera
2020-11-15, 11:49
  #77
Medlem
Sladdarens avatar
På min lokala ica butik i veckan var det utföräljning av icas färska pasta dvs denna :

https://www.google.com/search?q=icas...aFV1fAuJKhY9tM

5 kr / paket så jag köpte 60 st, och billigare blir det nog inte (ej kort datum heller) och in i frysboxen

Favorit pasta är alltid färsk pasta iaf
Citera
2020-11-15, 11:51
  #78
Medlem
upperkatts avatar
Den billigaste. Med smör och salt till spelar sorten ingen större roll.
Citera
2021-08-05, 02:30
  #79
Medlem
Skarparattarns avatar
Att man säger ”Barilla” det skvallrar om att man aldrig någonsin varit i italien. Det är som att åka till italien för att framhävda att Scan har världens bästa bacon. Eller ABBA har den godaste ”romen”
Citera
2021-08-06, 08:58
  #80
Medlem
nullums avatar
De Cecco, Rummo och La Molisana håller alla hög kvalitet. Divella är också bra då de har alla möjliga sorter till ett bra pris, men av något sämre kvalitet än de tre första. Borghes har bra spaghetti men har inte sett dem på flera år nu. Barilla duger som nödlösning men jag vill ha en skrovligare yta på pastan.
Citera
2021-08-06, 09:00
  #81
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Gillar inte pasta men Ica Selection har det bästa enligt mig.

Sen beror det mycket på pastasorter och tillbehör.
Citera
2021-08-07, 17:46
  #82
Medlem
Det viktigaste för torkad pasta är vilken temperatur och torktid man använder,ju högre temperatur och kortare tid desto gulare pasta.
Den som är torkad i låg temperatur under lång tid är väldigt ljus i färgen.
__________________
Senast redigerad av Fiber-Twist 2021-08-07 kl. 17:52.
Citera
2021-10-17, 11:53
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
Som titeln säger. Vilket märke föredrar du? Själv föredrar jag Zeta för tillfället, tycker att den är godast.
barilla/kungsörnen
Citera
2021-10-20, 13:16
  #84
Medlem
JdeKoofs avatar
Jag har i flera år kört med Coop Änglamark pasta för den tycker jag är mycket bra. Men jag kanske skulle testa Barilla då ba'fatt många verkar gilla den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback