Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-29, 22:57
  #1
Medlem
Vad säger alla om det här? Vad ser vi för framtid?

http://www.redeye.se/aktiebloggen/me...lag-mertiva-ab
Citera
2016-10-14, 16:39
  #2
Medlem
TheBloodyNines avatar
Ser riktigt fint ut skulle jag säga

Nu senaste månaden har det äntligen börjat röra på sig.
FDA-godkännande av kvadrivalenta Flublok. Japan borde haka på inom kort.
Zika-vaccin akut. Uppköp av PSC närmar sig med stormsteg.

Svårt och snårigt att värdera Mertivas innehav, men jag är ganska säker på att man kan göra sig en hacka även på dessa nivåer. Detta är enda vägen in i PSC. Köpa och behålla till uppköp imo.

Se även Avanza-forumet för Mertiva som är ovanligt seriöst och givande för att vara Avanza.
__________________
Senast redigerad av TheBloodyNine 2016-10-14 kl. 16:43.
Citera
2016-12-07, 21:55
  #3
Medlem
TheBloodyNines avatar
Gillar kursutvecklingen skarpt. Förhoppningarna kring den enorma potentialen tilltar sakteliga. Detta i kombination med att den är nästintill ohypad gör den till en favorit i portföljen.
Citera
2017-07-17, 16:34
  #4
Medlem
TheBloodyNines avatar
Hehe, ja då kan man räkna hem denna investering
Citera
2017-07-18, 09:31
  #5
Medlem
Får be att gratulera till vinsterna!.
Såg ut att ha blivit en del vinster, beroende på när du köpte förståss.

Ligger på 34.10 nu. Verkar ha nått sin topp och nu på väg ner eller svajjandes mellan 30-35.
Är lite sugen på denna men väntar nog till den gått ner lite och hoppas att den går upp igen.
Citera
2017-07-18, 13:30
  #6
Medlem
TheBloodyNines avatar
Tackar!

Ja det har ju kommit ett bud som man verkar acceptera. Så att det kommer gå ner nämnvärt tror jag inte. Däremot var budet lägre än jag hade hoppats. Satt och drömde om en tiodubblare men man får vara glad för det lilla. Ligger nog kvar här tills det reder sig. Känns tryggt nu.
Citera
2017-10-28, 16:27
  #7
Medlem
Roffedyngiss avatar
Gått upp en hel del senaste tiden, även om det vände ner lite sista veckan. Vad tror vi om framtiden?

Själv är jag mest glad att jag nu ligger på plus igen vad gäller GAV efter Diamyd-kraschen i maj 2011...
Citera
2019-07-16, 08:53
  #8
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roffedyngis
Gått upp en hel del senaste tiden, även om det vände ner lite sista veckan. Vad tror vi om framtiden?

Själv är jag mest glad att jag nu ligger på plus igen vad gäller GAV efter Diamyd-kraschen i maj 2011...


Säljsidan !!

Framtiden ? Ljusare än ljus
Citera
2019-09-10, 09:19
  #9
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roffedyngis
Gått upp en hel del senaste tiden, även om det vände ner lite sista veckan. Vad tror vi om framtiden?

Själv är jag mest glad att jag nu ligger på plus igen vad gäller GAV efter Diamyd-kraschen i maj 2011...

Hälsovårdsinvesteringsbolaget Mertiva

Märklig titel som används på bolaget
Från senaste Q rapporten 2019-08-29 08:50

De tio största noterade aktieinnehaven var följande: Aktieinnehav
Eastnine 161,8
Pricer 587,0
Diös. 72,1
Investor 69,1
Byggmax. 48,2
Hoist Finance. 45,4
Mekonomen 37,1
Holmen 22,6
Nordea 21,6
TCECUR. 21,3
Summa, 10 största aktieinnehaven
Marknadsvärde per 2019-06-30 (MSEK) 87,9

"Mertivas kapitalförsäkringar per den 30 juni 2019 ca 67,0 MSEK högre än kapitalförsäkringarnas anskaffningsvärde. Vid bokslutet per 2018-12-31 var marknadsvärdet på kapitalförsäkringarna lägre än marknadsvärdet, varför det då gjordes en nedskrivning av kapitalförsäkringarna med ca 7,8 MSEK. Eftersom marknadsvärdet på kapitalförsäkringarna nu väsentligt överstiger anskaffningsvärdet, så återfördes denna nedskrivning i halvårsbokslutet per 2019-06-30."

Mertiva har en enorm förlust att skriva av från dem misslyckade Fas III Diamyd. (Diamyd splittrades efter resultatet Fas III i Diamyd och Mertiva)

Mertiva är nog det enda bolaget där aktieägarena har A, aktier och huvudägaren har förutom A aktierna en liten andel B aktier.

Huvud ägaren måste snart köpt så mycket aktier att han kommer köpa ut Mertiva från börsen.
Senaste köp gjordes på 46,20
https://www.avanza.se/placera/telegr...tier-igen.html

Näst senaste 45,70 och 46,30
https://www.avanza.se/placera/telegr...er-kronor.html

Senaste halvårsrapport
http://www.mertiva.se/wp-content/upl...pport_2019.pdf
Citera
2019-09-16, 13:04
  #10
Medlem
Kirobas avatar
Ska bli intressant

Antagligen köper storägararen åter idag (stort)
Skandia säljer 100 000 aktier a' 46 kr.
Citera
2020-01-28, 11:57
  #11
Medlem
CHleames avatar
De största insiderköpen under 2020

Hur förhållandet mellan Mert och dmyd är vet jag inte på rak arm. inte heller om mert fortfarande har kvar de "astronomiskt" stora förlustavdragen.

Tror knappast att rekomendationen "ta rygg på insiders köp och sälj"
Citera
2020-02-19, 12:01
  #12
Medlem
CHleames avatar
"And it has a licensed vaccine made using this platform — the flu vaccine Flublok; Sanofi acquired both the vaccine and the recombinant DNA platform with which it is made from Protein Sciences in 2017."

https://www.statnews.com/2020/02/18/...virus-vaccine/

Det är historia nu hur vi förlorade PSc till BP för en spottstyver.
Personligen trodde jag att Sanofi skulle begrava recombinat tekniken som är så överlägsen äggtekniken.

Är ni med ombord på Diamyd medical ?
Är man övertygad nog finns det inget behov att övertyga de som inte uppmärksammat vad som väntar närmsta året.


#Jag upprepar min allmänna inställning till biotech i allmänhet UNDVIK (stora bokstäver, illröd text, understruket, osv) Extremt lång investeringshorisont, NE på NE.
Undantagen är sällsynta. #

Lägger även till Martini41s åsikt om biotech

"
1 nov. 2019

Tittar man på alla medtechbolag, lifescience bolag som har miljardvärderingar utan färdiga läkemedel, produkter så inser man att FPC är en mycket mer konkret och mindre riskfylld investering än dessa. Läkemedel kan bomma i fas I, II, III och vid FDA, EMA godkännanden = stor risk!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback