Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-29, 22:28
  #1
Medlem
Mongopixels avatar
Formaterade datorn för rensa upp SSD'n lite helt enkelt. Min HDD var krypterade via truecrypt och jag förmodade att det inte skulle vara ngt problem att bara mounta den efter jag hade formaterat SSD'n så att säga.

Det slutar med att jag inte kan komma åt min HDD där jag la in alla viktiga filer & dokument. (visst, inte superviktiga men mycket bilder osv som jag verkligen vill ha).

Jag vet ärligt talat inte vad jag tryckte på men följde någon guide på nätet där en kille hade snarlikt problem. Detta fungerade inte dock. Nu är det dock andra bullar för mig, jag fattar ingenting. Jag vet inte vad jag har gjort och hur jag ska kunna göra för att få min krypterade hårddisk tillbaka.

Det ser ut så här just nu. - Det som oroar mig mest är varför det står att disken fortfarande har 1.8.. TB när det finns filer i den. Drar nog dock slutsatsen att krypteringen döljer detta. Jag råkade trycka på något mer, vet ärligt talat inte vad men jag hoppas verkligen, verkligen att någon här på FB kan hjälpa mig. Hade varit GULD.

Första disken är min SSD, andra är min HDD som är krypterad via truecrypt. Felmeddelandena får jag på bilderna 2 & 3!

http://imgur.com/a/jDT6A
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback