Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-29, 17:35
  #1
Medlem
Existerar någon form av manlig PMS? Jag är man och 18 år och sen igår har jag varit så förihelvetes irriterad, förbannad och sur på allting. Ifall manlig PMS inte finns, finns det möjlighet att jag är en kvinna i en mans kropp? Har hört om föräldrar där barnen föds utan kön och doktorerna säger att det är åt det kvinnliga håller och att barnet borde få kvinnliga hormoner. Men föräldrar säger nej och gör det till en man, jag kanske är sådan? Att jag borde vara en kvinna med pms... förihelvete.
Citera
2014-01-29, 17:37
  #2
Medlem
Powens avatar
Nja! Men har du ett fruntimmer som har pms så kan det smitta av sig.
Citera
2014-01-29, 17:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Nja! Men har du ett fruntimmer som har pms så kan det smitta av sig.

Nej det har jag inte, är helt ensam.
Citera
2014-01-29, 17:40
  #4
Medlem
mjps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Nja! Men har du ett fruntimmer som har pms så kan det smitta av sig.
Det är 100% sant
Citera
2014-01-30, 07:26
  #5
Moderator
ofays avatar
Alternativ medicin --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2014-01-30, 17:29
  #6
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifle
Existerar någon form av manlig PMS? Jag är man och 18 år och sen igår har jag varit så förihelvetes irriterad, förbannad och sur på allting. Ifall manlig PMS inte finns, finns det möjlighet att jag är en kvinna i en mans kropp? Har hört om föräldrar där barnen föds utan kön och doktorerna säger att det är åt det kvinnliga håller och att barnet borde få kvinnliga hormoner. Men föräldrar säger nej och gör det till en man, jag kanske är sådan? Att jag borde vara en kvinna med pms... förihelvete.

Så det är alltså bara kvinnor som kan vara irriterade, sura och förbannade? Då är mina tonårsgrabbar alltså kvinnor lite då och då? Nejdu, du har nog dina egna manliga hormoner som spökar.
Citera
2014-01-30, 18:12
  #7
Medlem
Har alla kvinnor som råkar vara irriterade någon gång PMS, eller vad menar du? Alla kan vakna på fel sida, man som kvinna och i alla åldrar. Även jag, och jag är en kvinna som är skonad från PMS. Hade en pojkvän däremot som utan förvarning kunde bli sur och vresig.
Citera
2014-03-15, 04:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av al-Kebab
Har alla kvinnor som råkar vara irriterade någon gång PMS, eller vad menar du? Alla kan vakna på fel sida, man som kvinna och i alla åldrar. Även jag, och jag är en kvinna som är skonad från PMS. Hade en pojkvän däremot som utan förvarning kunde bli sur och vresig.
Jag tror att de flesta människor inte är sura och vresiga i grunden, men de som blir vuxenmobbade måste man ha förståelse för om de blir sura.
Citera
2014-04-14, 21:37
  #9
Medlem
Tallskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifle
Existerar någon form av manlig PMS? Jag är man och 18 år och sen igår har jag varit så förihelvetes irriterad, förbannad och sur på allting. Ifall manlig PMS inte finns, finns det möjlighet att jag är en kvinna i en mans kropp? Har hört om föräldrar där barnen föds utan kön och doktorerna säger att det är åt det kvinnliga håller och att barnet borde få kvinnliga hormoner. Men föräldrar säger nej och gör det till en man, jag kanske är sådan? Att jag borde vara en kvinna med pms... förihelvete.


testosteron överdos? Manlig pms finns säkert. Män har också dagar då de kan vara förbannade, arga, irriterade och sura, precis som kvinnor kan vara. Men det är väldigt olika från person till person. Vi är alla människor. Du är knappast den första som är jävligt irriterad på allt och alla.

Ta och acceptera att du är en människa som har riktigt arga känslor just i dag. Försök hantera det på bästa sätt, så gott det går. Män har också känslor , det sitter inte i vilket kön du har.
Citera
2014-04-15, 14:22
  #10
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifle
Existerar någon form av manlig PMS? Jag är man och 18 år och sen igår har jag varit så förihelvetes irriterad, förbannad och sur på allting. Ifall manlig PMS inte finns, finns det möjlighet att jag är en kvinna i en mans kropp? Har hört om föräldrar där barnen föds utan kön och doktorerna säger att det är åt det kvinnliga håller och att barnet borde få kvinnliga hormoner. Men föräldrar säger nej och gör det till en man, jag kanske är sådan? Att jag borde vara en kvinna med pms... förihelvete.

Min bedömning:

Om du varit irriterad ända sen igår är du med största sannolikhet en kvinna i en mans kropp.

Det kommer du att få leva med en gång i månaden tills menopaus. Det är naturligtvis obligatoriskt att du röstar på FI. Men det har du nog redan förstått.
Citera
2023-04-01, 19:19
  #11
Medlem
Hej! En gissning på vad de kan bero på, är att du har en ökad tillverkning av hormoner som kvinnor har stor mängd av, ex östrogen och progesteron. En stor mängd av testosteron kan också ge likande symptom som pms. Hoppas mitt svar kan vara till någon hjälp!
// Sveriges största pms-kossa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback