Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2005-07-28, 22:28
  #1
Medlem
Salmons avatar
följande upplevde jag igår, efter att jag kommit hem från jobbet, kl. 10 på kvällen, tanken var att jag å tre polare skulle dricka lite bira å softa, men efter att man sänkt dom två första ölen blir man ju som bekant lite morsk å vill smaka lite på förrådet... illa illa

iallafall, en av polarna var rikigt intresserad av salvia efter vad vi berättat för honom om det, jag skulle köra först för att visa honom, fyllde en liten pipa till bredden och drog i mig allt vad jag hadde.
det började med halucinationer som matrix typ, blåa bokstäver över hela synfältet, bokstäverna blev aztek mönster, å tillslut som bilder av det jag såg som upprepade sig, typ som en såndär spegel som man kan se hur långt som helst i...
jag zoomad in, å nånstans där fastnade jag, jag såg polarna böja sig mot mig, sedan började det riktigt hemska:
det började upprepa sig, typ hacka, först var det inte så farligt, sen när det hållt på ett bra tag (trodde jag) började jag undra vad fan som hänt, det bara fortsatte att upprepa sig.
nu har jag fuckat nått, tänkte jag, jag trodde att jag på nått sätt gjort nått fel, eller råkat trilla ned i nån loop och att jag skulle bli kvar där för evigt (det va sjukt vad mycket jag han tänka på den minuten det verkligen varade) och det känndes som jag var där i typ en livstid, eller mer.
jag hadde fastnat i evigheten, jag visste det, å jag fattade inte hur eller varför (självklart hadde jag inget minne av att det var en drog jag tagit).
sedan såg jag min polaes ansikte, allting var täckt med aztek-mönster, å halva jag var fortfarande fast i evigheten. han hadde en hand på min axel.
"håll kvar mig i den här världen" snyftade jag
"det är ingen fara, du har rökt salvia, det går över" sade han

sakta men säkert tonad mönstrena ned och jag kom så småningom ur salvia världen, kallsvettig och panikslagen.
jag började hinka bira för fulla muggar.

vad som hadde hänt i den verkliga världen var följande: jag hadde rökt, å sedan krampat till som man brukar, sedan hadde jag börjat skrika å gråta, å säga en massa oförsåeliga saker. sedan hadde jag ställt mig upp, och trängt mig förbi mina två polare som hadde försökt hålla fast mig utan att lyckas (dom e båda starkare än jag) och kutat ut i köket och nästan sprungit in i en vägg...

det var nog sista gången jag rökte salvia, iallafall på mycket mycket länge.
salvia är en oerhört kraftfull drog, som inte skall underskattas, man blir betydligt mer än lite skev på det.

senare käkade vi dxm också, jäkligt tufft, men det orkar jag inte skriva om nu...
Citera
2005-07-28, 22:33
  #2
Medlem
REEEETAAARDs avatar
värsta trippen jao
Citera
2005-07-28, 22:49
  #3
Banned
Det går rysningar genom kroppen när jag läser det du skriver, exakt så har mina värsta upplevelser av salvia i stort sett varit, identiskt. Känslan av att förlora fokus och hamna i speglingar av upprepningar om och om igen samtidigt som man känner att "aj fan, det var ju detta som hände förra gången och kommer att hända igen och igen", vad Stephen Kings helvetesskildringar går ut på i stort sett. Det som är lite jobbigt är att det existerar nåt som salviaflashbacks faktiskt, något märkligt är att det ofta sker i drömmar. Jag fick den här känslan av paralysering och att inte kunna röra sig en natt, samtidigt som jag i drömmen försökte klättra upp i ett träd, en vän vänder sig till mig och frågar med ett leende på läpparna, "du trodde väl inte att det var över än?". Det är långt ifrån alla som upplever dem, och när man väl vet vad som händer, även när man röker salvia igen, så blir det mer hanterbart. Även om jag i dagsläget aldrig skulle göra det, att fly därifrån, som du beskriver att be en vän att dra ur dig, förvärrar ibland saken, jag har ofta försökt springa ifrån mina salviarus. Kutat ut barfota och hållt mig i rörelse tills det släppt, det fungerar för en fegis, men jag tror inte att det är rätt sätt att hantera salvian egentligen.
Citera
2005-07-29, 00:05
  #4
Medlem
bIZongs avatar
fyfan altså.. Är din polare fortfarande intresserad av salvia..?
Citera
2005-07-29, 02:08
  #5
Medlem
Var det x10 extrakt?
Citera
2005-07-29, 02:29
  #6
Medlem
Lekbarns avatar
The Godess shows no mercy to unwanted people!
Citera
2005-07-29, 02:58
  #7
Medlem
Holkens avatar
Fy satan, låter inte som en skön upplevelse det där.
Men på nått sätt blir jag mer sugen att prova när jag läser det du berättar.

Provade din röksugne kompis?
Citera
2005-07-29, 19:44
  #8
Medlem
Cykeltratts avatar
fyyy, låter oerhört otrevligt... känner igen dom där tankarna, "shit, skulle jag verkligen ha tagit dom där sista 10 svamparna, skulle jag verkligen rökt 1 gram gräs till det hela å svept spriten som var kvar samtidigt, det är kööööööööööööööört, jag sitter fast!"
Citera
2005-07-29, 22:49
  #9
Medlem
Salmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Det går rysningar genom kroppen när jag läser det du skriver, exakt så har mina värsta upplevelser av salvia i stort sett varit, identiskt. Känslan av att förlora fokus och hamna i speglingar av upprepningar om och om igen samtidigt som man känner att "aj fan, det var ju detta som hände förra gången och kommer att hända igen och igen", vad Stephen Kings helvetesskildringar går ut på i stort sett. Det som är lite jobbigt är att det existerar nåt som salviaflashbacks faktiskt, något märkligt är att det ofta sker i drömmar. Jag fick den här känslan av paralysering och att inte kunna röra sig en natt, samtidigt som jag i drömmen försökte klättra upp i ett träd, en vän vänder sig till mig och frågar med ett leende på läpparna, "du trodde väl inte att det var över än?". Det är långt ifrån alla som upplever dem, och när man väl vet vad som händer, även när man röker salvia igen, så blir det mer hanterbart. Även om jag i dagsläget aldrig skulle göra det, att fly därifrån, som du beskriver att be en vän att dra ur dig, förvärrar ibland saken, jag har ofta försökt springa ifrån mina salviarus. Kutat ut barfota och hållt mig i rörelse tills det släppt, det fungerar för en fegis, men jag tror inte att det är rätt sätt att hantera salvian egentligen.
fy fan, kan man få flashbacks på skiten också, det hadde jag ingen aning om... hoppas jag klarar mig från det
Citat:
Ursprungligen postat av Samarah
Var det x10 extrakt?
japp, det var det, från ca
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
VThe Godess shows no mercy to unwanted people!
hmm, jo, jag var nog inte direkt beredd på det, när jag rökt tidigare har det inte varit på slentrian, å det har funkat bra... det här var allvarligt talat det värsta jag varit med om i hela mitt liv!
Citat:
Ursprungligen postat av Holken
Fy satan, låter inte som en skön upplevelse det där.
Men på nått sätt blir jag mer sugen att prova när jag läser det du berättar.

Provade din röksugne kompis?
jo, han provade senare när han var dexxad och packad, vet inte om det var det som dämpade eller om han inte rökte på rätt sätt, men han kännde bara av den berömda "gravitationen", fick inte ens hallisar...

jag tror faktiskt det hjälpte mig att käka dxm sen, fick mig att tänka på annat, dagen efter däremot när jag var nykter å klar i skallen kom jag på vad jag hadde upplevt, å nu tackar jag gudarna för att jag inte fick psykos på kuppen
Citera
2005-07-29, 23:54
  #10
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Salmon
fy fan, kan man få flashbacks på skiten också, det hadde jag ingen aning om... hoppas jag klarar mig från det

Du kan få flashbacks på ALLT som är starka uppleverlser. Det är inte själva drogen som ger dig flashbacks utan just din hjärna som spelar dig ett spratt pga den starka (i detta fallet hämska) upplevelsen du hade.
Citera
2005-07-30, 00:56
  #11
Medlem
FoXxs avatar
Salmon hur mycket tog du egentligen av extraktet?
Jag har testat ND's x10 extrakt men jag kom inte så långt tror jag..
Citera
2005-07-30, 23:13
  #12
Medlem
Salmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reedee
Du kan få flashbacks på ALLT som är starka uppleverlser. Det är inte själva drogen som ger dig flashbacks utan just din hjärna som spelar dig ett spratt pga den starka (i detta fallet hämska) upplevelsen du hade.
hmm, jo det e nog sant, jag tänkte mer på flashbacks av den typen där ämnena lagras i kroppen å sedan utöses senare så man blir påverkad när man minst anar det, eller är det bara en myt?

foxx: jag tog mindre än 0,1g, det var korkat av mig, efter som jag har haft trevliga, men dock något speciella resor på ungefär halva den dosen...
hmm, jag har börjat kolla lite på diverse sidor nu, å det verkar vara en ganska rejäl överdos, oops
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback