Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-28, 23:26
  #1
Medlem
Vadaadaas avatar
Svensk 17-åring dömd för terrorbrott

Den svenske(?) 17-årige Taher Khazendar greps i bostaden i Nablus mitt i natten den 20 september i fjol anklagad för terrorbrott.

"Han är oskyldig". Han tvingades erkänna något han inte gjort, säger mamman.

Straffet blev sex månaders fängelse.

Aftonbladet
SvD

Medias bias lyser igenom markant. Väldigt svårt att avgöra just vad som är visat samt just vad denne Taher företagit sig.

Någon som vet mer om fallet?

Hur kommer den svenska regeringen agera nu?

Hur kraftfullt kommer regeringens agerande vara jmf med hur de har agerat i fallet Johan Gustafsson?
__________________
Senast redigerad av Vadaadaa 2014-01-28 kl. 23:29.
Citera
2014-01-28, 23:31
  #2
Avstängd
Rackham.den.Rodes avatar
Har inte mycket förtroende för israeliska säkerhetstjänsten, men känns otroligt att han skulle sitta den tiden om han nu var oskyldig och inga vapen fanns i bostaden. Det luktar fisk!
Citera
2014-01-28, 23:38
  #3
Medlem
Lobengulas avatar
Eftersom det rör sig om ett terrorbrott och frågetecken om vad som har hänt så flyttar jag tråden till Terrorism.

I&I => Terrorism


/Mod
Citera
2014-01-29, 00:06
  #4
Medlem
Vadaadaas avatar
Är det verkligen ingen som vet just vad som ledde rätten att döma honom till terrorbrott?
Mig veterligen blir man inte dömd till terrorbrott om man inte beter sig något alldeles speciellt illa.

Det är inte svårt att se var medias sympatier ligger, men märkligt nog driver din inte sin argumentation längre än att utmåla Israel som en ren förtryckarstat.
Om det inte fanns någon eld till denna rök, tycker man man att media åtminstone borde försöka påvisa några icke-förkolnadekvistar, men så är märkligt nog inte fallet.
Citera
2014-01-29, 00:10
  #5
Medlem
Jag är riktigt dåligt insatt i det här fallet men anser generellt att man får skylla sig själv om man reser utomlands. Särskilt när det handlar om länder som ligger i krig. Man får vackert ta seden dit man kommer och anpassa sig efter rådande seder och bruk, lagstiftning och göra en riskanalys. Det enda jag reagerar på är att killen fortfarande inte är myndig. Det är en förmildrande omständighet.
Citera
2014-01-29, 00:28
  #6
Medlem
Han är inte svensk
Citera
2014-01-29, 08:09
  #7
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Svensk 17-åring dömd för terrorbrott

Den svenske(?) 17-årige Taher Khazendar greps i bostaden i Nablus mitt i natten den 20 september i fjol anklagad för terrorbrott.

"Han är oskyldig". Han tvingades erkänna något han inte gjort, säger mamman.

Straffet blev sex månaders fängelse.

Aftonbladet
SvD

Medias bias lyser igenom markant. Väldigt svårt att avgöra just vad som är visat samt just vad denne Taher företagit sig.

Någon som vet mer om fallet?

Hur kommer den svenska regeringen agera nu?

Hur kraftfullt kommer regeringens agerande vara jmf med hur de har agerat i fallet Johan Gustafsson?

Fantastiskt!
Svenskar som bor på Västbanken. Flyr man inte därifrån? Fan, jag trodde Sverige låg i Sverige och där bor svenskarna i huvudsak. Inte bor väl svenskar i de värsta dypölarna i världen frivilligt?
Ännu mer underbart i mångkulturdiktaturens underbara värld är att aldrig i historien har så många svenskar blivit dömda för terrorbrott i de mest obskyra delarna av världen.
Hur i helvete kan svenskar som flyr ifrån dessa vidrigheter gång på gång bli gripna i dessa länder de flydde ifrån och dömda för terrorbrott dessutom?
Flydde de inte ifrån dessa vidriga diktaturer? Vafan bosätter de sig där igen när de är "svenskar"?
Jag blir fanimig inte klok på det här.

"Förvånad"
__________________
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-01-29 kl. 08:13.
Citera
2014-01-29, 08:17
  #8
Medlem
Han är svensk medborgare efter bott i Sverige två år kring året 2004?

Nja..får säga att artikeln väcker många frågor.
Citera
2014-01-29, 08:39
  #9
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Han är svensk medborgare efter bott i Sverige två år kring året 2004?

Nja..får säga att artikeln väcker många frågor.

Fantastiskt!
Snart räcker det väl med att man kan peka ut Schweiz på en karta för att få svenskt medborgarskap.

Vansinnet har ingen gräns!

"Förvånad"
Citera
2014-01-29, 10:17
  #10
Medlem
En gissning är att familjen kammar hem bidrag från Sverige varje månad, därav "svenskheten". Personen ifråga kan säkerligen inte ett enda svenskt ord. Han är inte svensk, han är arabisk palestinier.
Citera
2014-01-29, 13:38
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
En gissning är att familjen kammar hem bidrag från Sverige varje månad, därav "svenskheten". Personen ifråga kan säkerligen inte ett enda svenskt ord. Han är inte svensk, han är arabisk palestinier.

Svensk medborgare verkar han vara i alla fall. Vilket torde kvalificera honom till "svensk". Hur han fått svensk medborgareskap efter endast två år i sverige (om det stämmer) är ett mysterium.
Citera
2014-01-29, 15:26
  #12
Medlem
hazzos avatar
Enligt radionyheterna i morse så hade han innehaft ammunition.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback