Shit här kan man ju inte sitta utan att få hungerkänslor. Ska dela med mig med mina favoriter.
En 150grams hamburgare med mycket svartpeppar. Lite tillbehör och ett nybakat hamburgerbröd. Det viktiga är dock att kött/peppar smaken känns viktigt. Till det hade jag altid kraftiga pommes men efter en greklandsresa har jag tillfälligt tröttnat rejält på pom frites.
När man är hemma hos föräldrarna och grillning står på menyn och få sig en redig blodig entrecote med morsans vitlökspotatisgratäng....o gärna nån god vinsås till.. inte ett måste då potatisgratängen räcker i sig.
Kroppkakor med skirat smör ( norrländska varianten med med salt fläsk, skinka mycket lök ) synd att det är svårt att få tag på gammal potatis nu. Kan äta hur många som helst. Ps. dom e jävligt goda uppstekta dan efter.
Ost. Det finns ju inte mycket som är möjligt att variera så mycket. Från en mild brie med lemon curd på en lättrostad baguette och en kopp te till en vällagrad prästost på ett bröd mörkt som natten med en ale så finns det inget som jag är så förtjust i. Dessutom är ost en underbar smaksättare.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!