• 3
  • 4
2005-07-31, 23:27
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
mozarella ...
..där sa du något..
Citera
2005-08-01, 00:19
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Nåja. Smak skall man inte diskutera.

För mej - italiensk mat. Pasta, antipasta, pesto, mozarella, parma, paramasan ... allt är som poesi

Antipasta, gillar du inte pasta?? Själv älskar jag antipasto....
Citera
2005-08-01, 00:20
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Antipasta, gillar du inte pasta?? Själv älskar jag antipasto....

Jajaja - jag säger alltid fel där.
Citera
2005-08-02, 02:46
Medlem
BuCes avatar
Ljummen färskpotatis på välgräddat knäckebröd och en kall Carlsberg Sort Guld till det.
Citera
2005-08-02, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuCe
Ljummen färskpotatis på välgräddat knäckebröd och en kall Carlsberg Sort Guld till det.

Ja ljummen färskpotatis med lite smör och salt på är nog det godaste som finns nästan!
Citera
2005-08-02, 10:51
Medlem
pjtrs avatar
Shit här kan man ju inte sitta utan att få hungerkänslor. Ska dela med mig med mina favoriter.

En 150grams hamburgare med mycket svartpeppar. Lite tillbehör och ett nybakat hamburgerbröd. Det viktiga är dock att kött/peppar smaken känns viktigt. Till det hade jag altid kraftiga pommes men efter en greklandsresa har jag tillfälligt tröttnat rejält på pom frites.

Stekt strömming/köttbullar, potatismos, lingon, kokta grödsaker,(sås ifall köttbullar).
Citera
2005-08-02, 18:42
Medlem
Continental Ops avatar
finns massor med grejer som är skitgott, jag måste liksom skyffla i mig konstant tills det är slut när jag hittat nåt smarrigt.
Citera
2005-08-02, 23:29
Medlem
Queen Ls avatar
Choklad!
Citera
2005-08-03, 05:02
Medlem
Oxfilé med pepparsås på kikkobar.se

Medium-rare... *dreggel...*

När man är hemma hos föräldrarna och grillning står på menyn och få sig en redig blodig entrecote med morsans vitlökspotatisgratäng....o gärna nån god vinsås till.. inte ett måste då potatisgratängen räcker i sig.
Citera
2005-08-03, 18:08
Medlem
PsykoMikes avatar
Kroppkakor med skirat smör ( norrländska varianten med med salt fläsk, skinka mycket lök ) synd att det är svårt att få tag på gammal potatis nu. Kan äta hur många som helst. Ps. dom e jävligt goda uppstekta dan efter.
Citera
2005-08-04, 02:33
Bannlyst
Ost. Det finns ju inte mycket som är möjligt att variera så mycket. Från en mild brie med lemon curd på en lättrostad baguette och en kopp te till en vällagrad prästost på ett bröd mörkt som natten med en ale så finns det inget som jag är så förtjust i. Dessutom är ost en underbar smaksättare.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in