Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-04-27, 21:03
  #73
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kronkrus
Håller helt med. De som hotar och ger sig på hans bil är nog inte intresserade av fortsatt journalistisk granskning.

Och när vi är i den här tråden om Slagbrandt båda två måste jag passa på att fråga. Varför ger du dig på honom i din FB-signatur? Har du utvärderat hans journalistiska gärning själv eller är det som det brukar, "en vän till mig som är journalistkunnig har tittat på det här och kommit fram till att rapporteringen i VLT är undermålig"?
I samband med alias Luffa läste jag journalistens artiklar och hans två Facebooksidor. Jag anser att journalister skall vara sakliga och fördomsfria. Det är inte denna journalist, vad jag erfarit polisanmäler han folk och skriver sedan att "han är föremål för polisutredning". Killen skapar alltså själv först utrymme för en story eller delar av den och av det skrivs en artikel som framställer objektet som värre än denne är. Men jag tycker absolut inte man skall elda upp hans bil för det. Uppriktigt sagt tror jag inte alls bilbranden har med att göra att han är journalist, jag tror det handlar om att den eller de eldbefängda personerna valde en gammal bil att elda upp och vad jag kunde se var det en Volvo 740 och de är inte direkt dagsfärska.
Citera
2017-04-27, 21:57
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
...jag tror det handlar om att den eller de eldbefängda personerna valde en gammal bil att elda upp och vad jag kunde se var det en Volvo 740 och de är inte direkt dagsfärska.

Ahh!! Självklart! Tack, Sherlock... Klart eldsvådan beror på årsmodellen på bilen!

Utveckla den tankegången tack. Brinner äldre bilar bättre? Lägre straff om du tuttar på en bil av äldre årsmodell?
Citera
2017-05-01, 13:11
  #75
Medlem
Om min källa är pålitlig (vilket jag har all anledning att tro), så ska det ha funnits ett datum utsatt i senarde delen av Mars för muntlig förberedande förhandling i tingsrätten, men den ställdes in. Status just nu skall enligt samma källa vara att H.S har lämnat in ett yttrande (via sin advokat) och nu inväntar tingsrätten svar från T.N för att därefter besluta om förberedelserna skall vara skriftliga eller om det krävs en muntlig förhandling.
Citera
2017-05-15, 10:41
  #76
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Journalisten Håkan Slagbrand misshandlades på måndagensmorgonen, rapporterar VLT. Han säger själv att misshandeln har att göra med hans journalistiska utövning.

https://www.svt.se/kultur/medier/jou...lad-i-sitt-hem
Citera
2017-06-30, 21:17
  #77
Medlem
Någon uppdatering?
Det vi sett hitintills är ett par mejl till närstående till målsäganden. Var är resten av allt smaskigt som skulle användas för att trycka till murveln?
Popcornen har sen länge kallnat.
Citera
2017-07-13, 14:56
  #78
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Jag läste i tidningen att Slagbrand varit utsatt för allsköns otrevliga tilltag. Starkt av Slagbrand att gå ut och berätta om detta, och stå på sig.
Är det på uppdrag av den den korpulente bedragaren, som Slagbrand fått stryk och brandbomber?
Citera
2017-08-21, 14:05
  #79
Medlem
Någon som har en uppdatering?
Citera
2017-10-21, 23:08
  #80
Avstängd
JApp
Citera
2017-12-20, 12:05
  #81
Medlem
Någon som vet vad resultatet av huvudförhandlingen blev? T.N. postade regelbundet om fallet på Twitter inför rättegången, men sedan har det varit helt tyst i den frågan. Om jag minns rätt så var det väl ca en månad sedan, så domen borde väl ha kommit vid det här laget.

Har inte hittat något i media heller, men det kanske inte är så konstigt eftersom det handlar om en journalist. Men någon reaktion från T.N's twitter hade jag nog väntat mig (oavsett vilken utgång det blev).
Citera
2018-02-18, 12:04
  #82
Medlem
Hittade den här länken när jag googlade lite: https://blogg.mittmedia.se/nordstrom...-grovt-fortal/

Så det verkar som första ronden gick till HS och inte till TN. Det förklarar väl varför det varit så tyst om rättegången på hans twitter, som innan rättegången ofta innehöll påminnelser om den.

Nu utgår jag ifrån att TN överklagat, så än är väl inte sista ordet sagt i det ärendet.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback