Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-28, 23:22
  #13
Medlem
Min tjej har lite svårt för att träffa mina vänner och familj också. Detta för att hon är rädd att göra bort sig i deras närvaro. Kanske kan detta vara ett problem för honom, att han tror att det är väldigt viktigt för dig att han ska platsa in?
Citera
2014-01-29, 00:43
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeverAlone
Hans ex sårade honom rejält och han hade innan det bra kontakt med hennes föräldrar. Han vill inte att det upprepar sig alltså?

Jag vet inte om han ser mig i framtiden.

Mm precis, been there done that min vän.

Nånting stoppar honom och det brukar oftast vara att han sörjer sättet han var på innan och vill inte göra om samma misstag i fortsättningen med någon ny.
Citera
2014-01-29, 13:20
  #15
Medlem
kommer du håg när man gick i skolan och skulle presentera något för klassen? hur nervös man var, så nervös att händer och ben började skaka. men det är inte lika jobbigt när det är en liten grupp eller bara inför läraren. du kan väl börja med att han träffar din mamma först, ni hittar på något tillsammans så blir det mer fokus på själva aktiviteten istället för att ha ett polisförhör.

sen vid ett annat tillfälle kan din pappa också vara med, och efter det kan syskon, vänner osv. steg för steg är bättre än allt på en gång.

en del tycker att det är jobbigt med sånt här, börja inte tvivla på hans känslor för dig.
Citera
2014-01-29, 15:30
  #16
Medlem
Jag själv är socially awkward och har ångest över att träffa nytt folk. Gör som mitt ex, konfrontera honom, säg att du är trött på detta och att han får ta sig själv i kragen. Funkade på mig.
Citera
2014-01-29, 20:15
  #17
Avstängd
låter litegrann som socialfobi :/
Citera
2014-01-29, 20:17
  #18
Medlem
Varför pressa honom? Visst är det viktigt att träffa föräldrar men är det så super viktigt som du får det att framstå? Det är skit jobbigt att träffa ens partners föräldrar för man vill ju inte skaffa en dålig stämning mellan föräldrar och barnet. Låt han ta det i sin egna takt, om du trivs med honom så kommer han förr eller senare att träffa de. Du kanske kan bjuda in 1-2 av dina vänner om du och han ska umgås med hans vänner så han inte hamnar i fokus utan han träffar de sakta men säkert.
Citera
2017-06-24, 15:05
  #19
Medlem
tycker inte det är så jättekul heller att behöva tala om för min familj att: nemen han vill inte träffa er, eller han är obekväm med att sova över...
Familjen är väldigt viktig för mig..
Citera
2017-06-24, 15:07
  #20
Medlem
förlåt jag skrev i fel tråd xD glöm det jag sa hhaa
Citera
2017-06-24, 15:17
  #21
Medlem
Imirons avatar
Nog kan man gå och visa upp sig någon enstaka gång för sakens skull, men aldrig fattat varför man ska hänga med tjejens vänner. Det är ju hennes vänner. Jag vill väl hänga med mina vänner.
Citera
2017-06-25, 10:05
  #22
Avstängd
moluskens avatar
Du får nog hitta en riktig karl. Om en kille inte vill träffa dina föräldrar så kan det vara för att han vet att han inte är rätt för dig och playar dig. Det är enligt min erfarenhet iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback