Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-08-05, 07:06
  #13
Medlem
Turistens avatar
En Ferrari?

http://www.acercomputer.se/acereuro/page4.do?dau22.oid=6968&UserCtxParam=0&GroupCtxPar am=0&dctx1=15&ctx1=SE&crc=2748145502
Citera
2005-08-05, 09:31
  #14
Medlem
yendors avatar
Instämmer med turisten.
Gav en söt röd ferrari till min fru och är själv imponerad över hur bra den är.

Undrar f.ö. varför inte alla bärbara har slot-in CD läsare?
Citera
2005-08-05, 09:35
  #15
Medlem
Siden-Carlssons avatar
"Tekniken har skapats av många människor. Passion är något strikt personligt. Den bärbara datorn Ferrari 3400 sammanför de båda, för att uppnå det man inte kan nå ensam. Detta lilla men eleganta arbetsinstrument är en hyllning till de senaste framstegen inom mobil, 64-bitars teknik. En kombination av storslaget, naturligt bra utseende och inspirerande mobil kraft, gör att Ferrari 3400 erbjuder teknisk passion för att ge de yrkesmänniskor som "inte kompromissar" ett fönster mot själen."

Vilket pekoral! Den här copywritern borde få kompanismörj.
Citera
2005-08-05, 14:33
  #16
Medlem
yendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
"Tekniken har skapats av många människor. Passion är något strikt personligt. Den bärbara datorn Ferrari 3400 sammanför de båda, för att uppnå det man inte kan nå ensam. Detta lilla men eleganta arbetsinstrument är en hyllning till de senaste framstegen inom mobil, 64-bitars teknik. En kombination av storslaget, naturligt bra utseende och inspirerande mobil kraft, gör att Ferrari 3400 erbjuder teknisk passion för att ge de yrkesmänniskor som "inte kompromissar" ett fönster mot själen."

Vilket pekoral! Den här copywritern borde få kompanismörj.

Påminner om direktöversatta japanska modelmanualer... ibland räcker det inte med att veta vad orden heter på ett annat språk utan det kan också vara nyttigt med lite insikt i lite aning om språkmelodi och dylikt.
Citera
2005-08-06, 15:21
  #17
Medlem
jonas_d_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subcomandante
Alla ni har tipsat om är för dyra; Saken är att datorn behöver inte vara bra, enda krav är att den ska minst ha 512 minne, gärna 1024.

I övrigt kan datorn ha en processor på 1,3 ghz, ett grafikkort på 32 mb och liknande. Datorn ska dock se bra ut!


http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010081453

10.636kr exkl. moms
Citera
2005-08-06, 17:03
  #18
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
"Tekniken har skapats av många människor. Passion är något strikt personligt. Den bärbara datorn Ferrari 3400 sammanför de båda, för att uppnå det man inte kan nå ensam. Detta lilla men eleganta arbetsinstrument är en hyllning till de senaste framstegen inom mobil, 64-bitars teknik. En kombination av storslaget, naturligt bra utseende och inspirerande mobil kraft, gör att Ferrari 3400 erbjuder teknisk passion för att ge de yrkesmänniskor som "inte kompromissar" ett fönster mot själen."

Vilket pekoral! Den här copywritern borde få kompanismörj.


Jadu, det där har jag stört mig bra länge på. Finns flera.
"Detta är Netgears nya utseende på sina SOHO switchar. Både 5-portars och 8-portars modellen har autosensing på 10 eller 100 hastighet och autouplink. En switch som pryder sin plats på skrivbordet och ger maximal prestanda för ditt arbete."

HPs stora utbud av bärbara datorer ger ökad produktivitet och effektivitet genom att erbjuda den perfekta kombinationen av inbyggda mobila funktioner som kan tillgodose behoven på såväl stora som små företag.

HP Compaq nx6110 Business Notebook PC ger balans mellan bärbarhet, prisvärdhet och batteridrift hela dagen (resebatteri som tillval), så att kostnadsmedvetna mobila yrkesmänniskor (det är jag det, anm.) kan koppla upp sig och vara produktiva på resan. Det slimmade och lätta formatet, det generösa minnet, hårddiskkapaciteten och den inbyggda optiska enheten gör nx6110 idealisk för den genomsnittliga mobila användaren.

Finns även på engelska:
"Introduce your scientists, engineers, designers and programmers to new, liberating IBM ThinkPad R50p mobile workstations with powerful Intel processors." Jag ska genast ringa dem och presentera dem.

Nåja, det där var OT. Tillbaks till ämnet
Citera
2005-08-07, 02:43
  #19
Medlem
subcomandantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Bliss
Jadu, det där har jag stört mig bra länge på. Finns flera.
"Detta är Netgears nya utseende på sina SOHO switchar. Både 5-portars och 8-portars modellen har autosensing på 10 eller 100 hastighet och autouplink. En switch som pryder sin plats på skrivbordet och ger maximal prestanda för ditt arbete."

HPs stora utbud av bärbara datorer ger ökad produktivitet och effektivitet genom att erbjuda den perfekta kombinationen av inbyggda mobila funktioner som kan tillgodose behoven på såväl stora som små företag.

HP Compaq nx6110 Business Notebook PC ger balans mellan bärbarhet, prisvärdhet och batteridrift hela dagen (resebatteri som tillval), så att kostnadsmedvetna mobila yrkesmänniskor (det är jag det, anm.) kan koppla upp sig och vara produktiva på resan. Det slimmade och lätta formatet, det generösa minnet, hårddiskkapaciteten och den inbyggda optiska enheten gör nx6110 idealisk för den genomsnittliga mobila användaren.

Finns även på engelska:
"Introduce your scientists, engineers, designers and programmers to new, liberating IBM ThinkPad R50p mobile workstations with powerful Intel processors." Jag ska genast ringa dem och presentera dem.

Nåja, det där var OT. Tillbaks till ämnet

Ja precis , tillbaks till ämnet. Nu väljer jag att skippa prisgränsen ( lite iaf), en snygg bärbar dator som inte är tillverkad av Apple eller kostar över 15 000kr. Eleoge till den som hittar!
Citera
2005-08-07, 11:37
  #20
Medlem
Richaards avatar
http://se.pricerunner.com/computing/.../345318/prices
http://se.pricerunner.com/computing/.../356483/prices

http://se.pricerunner.com/computing/...&a_656=&a_663=
Citera
2005-08-07, 21:03
  #21
Medlem
Köp en begagnad IBM vetja. Svarta men mkt stilrena och fina datorer. Dessotum bra kvalitet. Sök på tradera.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback