Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-26, 22:12
  #1
Medlem
Akratess avatar
Jag har kört CWE ett gäng gånger förut men dom senaste gångerna känns det som att
en hel del Kodein har gått förlorat under processen.

Jag krossar det till pulver, löser upp det i 40 gradigt vatten och låter kylas av
till 8-10 grader och filtrerar det sedan genom ett kaffefilter.

Ligger det kodein i det vita slagget på botten eller endast i vattnet?
För om det ligger i slagget också borde jag väl ändå hälla ner det med i
kaffefiltret?
Citera
2014-01-26, 22:59
  #2
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrates
Jag har kört CWE ett gäng gånger förut men dom senaste gångerna känns det som att
en hel del Kodein har gått förlorat under processen.

Jag krossar det till pulver, löser upp det i 40 gradigt vatten och låter kylas av
till 8-10 grader och filtrerar det sedan genom ett kaffefilter.

Ligger det kodein i det vita slagget på botten eller endast i vattnet?
För om det ligger i slagget också borde jag väl ändå hälla ner det med i
kaffefiltret?

Skippa i lösa upp det i 40 gradigt vatten. Det blir bara mer paracetamol som löser sig i vattnet med ökad temp.
Kodein löser sig lika bra i kallt vatten.
Kör med vanligt 20-25 gradigt vatten, 2-3ml vatten per tablett över finmortlade tabletterna.
Rör om noga(här kanske du slarvar?)
Kyl det sedan till lägre temperatur 1-5C är bäst.

Vid filtrering så se till att filtret är blött, annars förlorar du mycket kodein här.
Låt det filtreras i kylen i någon timme, sen ska du ha en klar vätska, bara drick och njut.
Citera
2014-01-27, 00:04
  #3
Medlem
Akratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Skippa i lösa upp det i 40 gradigt vatten. Det blir bara mer paracetamol som löser sig i vattnet med ökad temp.
Kodein löser sig lika bra i kallt vatten.
Kör med vanligt 20-25 gradigt vatten, 2-3ml vatten per tablett över finmortlade tabletterna.
Rör om noga(här kanske du slarvar?)
Kyl det sedan till lägre temperatur 1-5C är bäst.

Vid filtrering så se till att filtret är blött, annars förlorar du mycket kodein här.
Låt det filtreras i kylen i någon timme, sen ska du ha en klar vätska, bara drick och njut.

Brukar få en klar men ändå grumlig vätska.
Den står i kylen och ska filtreras nu.
Citera
2014-01-27, 00:10
  #4
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrates
Brukar få en klar men ändå grumlig vätska.
Den står i kylen och ska filtreras nu.

Brukade bli lite varierande för mig med. Använder nu alltid de vita kaffefilterna och får alltid en helt klar vätska.
Gjorde du som jag föreslog med rörningen och temperaturen?

Återkom gärna med resultatet
Citera
2014-01-27, 00:34
  #5
Medlem
Vad för märke på kaffefiltret använder du?

Jag själv kom fram till att X-tra's från Coop är de som var bäst att använda. Exempelvis Gevalia var faktiskt inte så bra.

I övrigt använde jag alltid ganska mycket vatten, sett till två till tre milliliter per tablett i vilket fall, då det kändes som att mer kodein rann igenom fastän paracetamolen stannade trots den ökade vattenmängden.
Citera
2014-02-21, 20:09
  #6
Medlem
Nå vilken volym vatten är det som gäller för bäst resultat? Har börjat få Citodon istället för mina tidigare Kodein-tabletter och ska göra min första CWE nu. Chansar dock på att jag bör använda mer än 30 ml för mina 10 tabletter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback