Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-26, 19:35
  #1
Medlem
hej! jag har införskaffat mig en ssd disk som jag hade tänkt ha som system disk..

funkar det att klona min nuvarande disk till den nya ssd disken?? eller är det bara att köra en om installation? isåfall kan jag installera windows utan cd alltså från defintliga windows till ssd disken??

har windows packat på datorn så att säga, har ej en fungerande brännare

hoppas det framgår vad ja menar =)
__________________
Senast redigerad av Porky123 2014-01-26 kl. 19:38.
Citera
2014-01-26, 20:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
hej! jag har införskaffat mig en ssd disk som jag hade tänkt ha som system disk..

funkar det att klona min nuvarande disk till den nya ssd disken?? eller är det bara att köra en om installation? isåfall kan jag installera windows utan cd alltså från defintliga windows till ssd disken??

har windows packat på datorn så att säga, har ej en fungerande brännare

hoppas det framgår vad ja menar =)

det bör funka att klona disken du kan även lägga en windows iso.fil på ett usb-minne med hjälp av tex http://wintoflash.com/home/en/ och installera

här finns en hel del i ämnet (FB) *** Tråden om att formatera, installera, ominstallera, säkerhetskopia Windows

mvh
t
Citera
2014-01-26, 20:21
  #3
Medlem
Man tackar för snabbt svar! ska spana in länkarna
Citera
2014-01-26, 21:16
  #4
Medlem
merlin2s avatar
annars ladda ner "hirens bootcd" från tpb, där har du alla verktyg du behöver för att göra din överföring.

bästa cd:n man kan ha som it-tekniker. (något överdrivet men inte med mycket)
Citera
2014-01-26, 22:07
  #5
Medlem
hirens bootcd ska jag tanka hem =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback