Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-21, 12:23
  #181
Medlem
AxelvonFarsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Finns det någon mekanik som gör så att AI:n dras till en som flugor till skit?
Försöker bygga upp en intressant save med Maos befrielsearme.
Tar inte särskilt lång tid innan Japan går i krig mot Kina och tillslut en själv, självklart har man inte någon större chans mot Japan i början av spelet och blir tvungen att gå med Comintern för att få sovjets skydd, vips så startar 2:a världskriget då Tyskland och Italien blandar sig in i leken.
Efter ett år eller två så har Italien och Tyskland gått i krig mot allt och alla i Europa och blir överkörda rätt fort, detta kan ju förklaras dock av att de har skickat allt och alla mot mig. Trotts att de har kapitluerats sitter de på totalt 200-300 divisioner mot min front.
3:e gången gillt nu.

Vad gör du innan Japanerna kommer? Maos arméer är mycket starkare än de andra krigsherrarna i Kina (Bortsett från Chiang Kai Shek) och man kan snabbt äta upp sina grannar innan japanerna invadera. Dessutom måste man boosta party popularity från starten hos nationalist Kina, vid varje 25% kommunister de får så tillfaller ett område till dig.

Jag själv går aldrig med i Comintern när jag spelar som Mao, Chines United Front är oftast starkare, och då slipper man tyskarna/italienarna också. Sedan är det bara att marschera fram till Korea och vänta tills jänkarna invaderar Japan.
Citera
2017-04-21, 14:46
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxelvonFarsen
Vad gör du innan Japanerna kommer? Maos arméer är mycket starkare än de andra krigsherrarna i Kina (Bortsett från Chiang Kai Shek) och man kan snabbt äta upp sina grannar innan japanerna invadera. Dessutom måste man boosta party popularity från starten hos nationalist Kina, vid varje 25% kommunister de får så tillfaller ett område till dig.

Jag själv går aldrig med i Comintern när jag spelar som Mao, Chines United Front är oftast starkare, och då slipper man tyskarna/italienarna också. Sedan är det bara att marschera fram till Korea och vänta tills jänkarna invaderar Japan.

Jag plockar de mindre kinesiska länderna och hugger nationalistkina i ryggen när japanen kommer och plockar ett par provinser
Citera
2017-04-21, 23:32
  #183
Avstängd
Melange5738s avatar
Tsss, jag tog över halva Asien som Nationalistkina. Bara att strunta i kommunisterna och förbereda sig för japanarna. Klarar man att hålla södra Kina är det inte så svårt att trycka tillbaka när man techat upp sig lite och om tyskarna vinner över Sovjet är det bara att äta upp resten. Tyskarna dog inte ut förrän jag var framme vid Finland och Polen. Märklig världskarta.
Citera
2017-07-18, 19:10
  #184
Medlem
Är det någon som spelar med kaiserreich-mod? jag gör det och spelar som Kungariket Ukraina och är med i Mittleeuropa men tyvärr har fransmännen tagit typ allt i Europa. Tyskarna har flytt till Afrika och det är bara jag och Vitryssland som är kvar i pakten (Ryssland pucklade också på Tyskland och tog Litauen så Ryssland "skyddar" oss mot fransmännen). Det är mycket tveksamt om vi två kan vinna mot fransmännen. Just nu ligger jag i krig mot Ungern och Rumänien för att jag ville ha Bessarabia från Rumänien.
Citera
2017-10-23, 15:25
  #185
Medlem
Har för närvarande en Imac 21" från 2013 med integrerad grafik. Helt ospelbart. Funderar på att köpa en Imac "27 med ett Radeon Pro 570 4GB. Blir det för klent, tror ni?
Citera
2017-10-23, 18:23
  #186
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Har för närvarande en Imac 21" från 2013 med integrerad grafik. Helt ospelbart. Funderar på att köpa en Imac "27 med ett Radeon Pro 570 4GB. Blir det för klent, tror ni?

Min: Grafik: ATI Radeon HD 6970M
Rek: Grafik: ATI Radeon R9 390M or NVIDIA GeForce 750M with 1GB VRAM

Taget från Steamsidan, scrolla ner till systemkrav för andra specs.
Citera
2017-10-24, 14:28
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Min: Grafik: ATI Radeon HD 6970M
Rek: Grafik: ATI Radeon R9 390M or NVIDIA GeForce 750M with 1GB VRAM

Taget från Steamsidan, scrolla ner till systemkrav för andra specs.
Jo, jag har också varit inne och kikat där. Det skulle dock vara intressant att veta hur det flyter för någon med just det grafikkortet (Radeon Pro 570 4GB) på just den skärmen (27" 5k).

Är det någon som kör fönstrat eller kör alla helskärm?
Citera
2018-01-04, 22:43
  #188
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hur tror ni spelet skulle vara om det var turn based istället för real time? (som man förvisso kan justera farten på)

Känns lite svårt att hinna njuta av sina strategier om det hela pågår konstant. Men visst det skulle göra det hela mer orealistiskt och förlora en del av nerven.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2018-01-04 kl. 22:46.
Citera
2018-01-05, 00:47
  #189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Hur tror ni spelet skulle vara om det var turn based istället för real time? (som man förvisso kan justera farten på)

Känns lite svårt att hinna njuta av sina strategier om det hela pågår konstant. Men visst det skulle göra det hela mer orealistiskt och förlora en del av nerven.
Jag tycker njutningen blir maximal när man ser hur strategin fungerar timme för timme. Det skulle bli extremt statiskt och tråkigt om en tur var, säg en dag.
Citera
2018-01-05, 00:53
  #190
Medlem
Rasande-Roses avatar
Någon som känner till nån bra server att spela på som seriös nybörjare, som alltid väljer minor?
Har drygt 150h online, och servrarna är antingen lite väl "seriösa" med reglerna och kickar om jag råkar orsaka en liten smula för mycket tension ett halvår för tidigt, alternativt att jag inte svarar på momangen på discord. Andra servrar är rena trolligheterna där Tyskland blir kommunistiskt osv, vilket förstör allt nöje.
Citera
2018-01-05, 18:29
  #191
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vad tror ni om man skulle göra som I Total War serien och ge möjlighet till taktiskt krigande också i de olika provinserna om man vill?

Fast en sådan lösning passar bättre med turnbased på strategisk nivå kanske.

Då skulle man kunna låta en del spelare sköta de taktiska slagen för sitt land och andra ta hand om strategin.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2018-01-05 kl. 19:26.
Citera
2018-01-08, 22:44
  #192
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vad tycker ni är det bästa med spelet och vad behöver bli bättre?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback