Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-29, 16:05
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellpan
Ja, asså den går igång utan några konstigheter. Allt lyser och snurrar, men inget från råttan eller tangentbordet nu. Och ingen bild.
Kör tvn som skärm, och den blir svart, sen kommer de bara upp typ "Ingen signal".

Och det hände alltså efter ja plockat bort fläkten och cpu:n.
Har jag fakkat något med själva cpu:n eller vad tror ni?

Detta kan nog låta lite långsökt men du har inte råkat sätta i CPU:n fel eller böjt någon av pinnarna? Har bevittnat en processor som fick pinnarna böjda och då fick man ingen bildsignal. Du kan ju dock enkelt åtgärda böjda pinnar med en liten nål ifall dom är böjda 90-grader, lutar dom bara snett är det bara att ta ett VISA-kort och dra det # så att pinnarna blir raka. Det fick jag göra med en gammal AMD processor och efter det fungerade det.

Har du dock en Intel-CPU som inte är alltför gammal kanske den inte ens har några pinnar.

Kan ju vara de tips jag börjar med att ge just nu. Det kan ju olyckligtvis annars bero på dålig kabel mellan datorn och TV:n, så väl som fel input för bild på antingen TV/Dator...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback