Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-26, 05:19
  #97
Medlem
JaredLetos avatar
Min mamma är ämbetsman i Odd Fellow. Har ingen aning om vad det innebär. Hon var väldigt defensiv och kortfattad när jag frågade henne.

Hon berättade iallafall att de har Horus öga som symbol i logen. Tycker det är lite oroväckande. Då det är Illumimatis symbol.
Citera
2017-10-26, 09:05
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Min mamma är ämbetsman i Odd Fellow. Har ingen aning om vad det innebär. Hon var väldigt defensiv och kortfattad när jag frågade henne.

Hon berättade iallafall att de har Horus öga som symbol i logen. Tycker det är lite oroväckande. Då det är Illumimatis symbol.
Vilket av "Illuminati"? :-)
Citera
2017-11-11, 22:40
  #99
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Vilket av "Illuminati"? :-)
Wut?
Citera
2017-11-13, 09:31
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Vilket av "Illuminati"? :-)

Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Wut?

Det finns ju massor av "Illuminati" att välja på:

vilket av de olika "Illuminati" menar du?
* Bavarian Illuminati eller Areopagiter, Adam Wieshaupts skapelse från 1776. Upplysningsfilosofer med världsförbättrande genom att "göra sig av med" existerande maktstukturer på agendan
* Illuminato i Avignon (1770-1789) mysticistiskt och alkemiskt ordenssällskap
* Påstådda amerikanska Illuminatiloger i slutet av 1780-talet (vars existens inte kunnat verifieras)
* Eliphas Levis Illuminati som han skrev om på 1860-talet och hävdade att Bavarian Illuminati var ockulta.
* Theodor Reuss' Illuminati som han startade 1880, innan han startade OTO 1096
* Nesta Webster's Illuminati, en anti-semitisk text från 1920 som beskriver ett judiskt/frimurar/Illuminati/ockult sällskap
* The John Birch' Societys Illuminati från 1960-talet som talar om Bavarian Illuminati som ursprunget till Marxism, Sovjetkommunism, the Council of foreign Relations och FN.
* Dan Brown's Illuminati från hans skönlitterära roman Änglar och demoner som beskriver ett sällskap av förföljda vetenskapsmän som blev satanister
* Texe Marrs som profeterar om världens ände, antisemetism, ZOG och Illuminati som kommer att förstöra världen, det internationella bankväsendet och/eller kristendomen.
* David Ickes Illuminati, där gruppen består av flera olika raser av ödlor från Alpha Draconis som kan ändra sitt utseende så de ser ut som människor. Dessa inkluderar det brittiska kungahuset, Rotchilds, Bushs, frimurarna, judarna och Kris Kristofferson.
* "Alla som har makt och bestämmer" men inte någon organiserad eller oorganiserad grupp eller organisation.
* Illuminati som beskrivs i Robert Anton Wilsons och Robert Sheas Illuminatus!-trilogi, en satirisk skönlitterär historia utgiven 1975, och den första att koppla ihop allseende ögat med något som kallas "Illuminati".
Citera
2017-11-28, 23:29
  #101
Medlem
Hej på er.
Till en början så är inte Odd Fellow en "hemlig ordern" utan en sluten ordern.
Dvs. att man måste vara medlem för att ta del av det som händer där.
Jag är medlem, så jag vet.
Ögat ni pratar om, finns där.
"Det allseendet ögat" Det finns väl inget öga som ser allt!?
I Odd fellow så menar man samvetets öga som finns med i ditt liv från det du föds tills du dör,
Som ser allt du gör!
Odd fellow är en etisk ordern, som är till för att agera gottgörande på lokal ort.
det finns ca 40.000 medlemmar runt om i Sverige, så kan vi bidraga litegrann/medlem så blir det stort tillsammans.
Odd Fellows har bidragit i merparten för frivilliga sjöräddningssällskapet, 3 eller 4 båtar.
Senaste båten döptes till Rebecka af Odd Fellow:https://www.sjoraddning.se/stockholm...-af-odd-fellow.
Skänker mycket pengar till musketörerna i Rågsved:http://www.musketorerna.se/sponsorer...tspartner.html
Så sluta med att kalla Odd Fellow för en satanistisk orden, det finns inget sådant.
Citera
2018-01-29, 02:43
  #102
Medlem
Well..
Jag har jobbat för dem i 6 år. Har smugit runt i hela huset på nätterna och har även lösenord för att komma in för 1:a, 2:a & 3:dje Patriarkgraden. (”Hemliga handrörelser. Vissa så töntiga så man fattar ingenting &#128514
Ett skelett finns. I en kista i ett skåp.
Det finns en ”grotta” med ett altare.
Peruker osv används också.
Sånt skvaller man har om dessa gubbar. Man får veta mycket efter några öl.
(Har även lyckats få en avstängd ur sin loge, men det är en helt annan historia &#128556
Citera
2018-02-24, 09:04
  #103
Medlem
densomtyckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
Well..
Jag har jobbat för dem i 6 år. Har smugit runt i hela huset på nätterna och har även lösenord för att komma in för 1:a, 2:a & 3:dje Patriarkgraden. (”Hemliga handrörelser. Vissa så töntiga så man fattar ingenting &#128514
Ett skelett finns. I en kista i ett skåp.
Det finns en ”grotta” med ett altare.
Peruker osv används också.
Sånt skvaller man har om dessa gubbar. Man får veta mycket efter några öl.
(Har även lyckats få en avstängd ur sin loge, men det är en helt annan historia &#128556

Detta visar bara på att gradgivningar och symbolik inte kan förstås utan att upplevas.

Beklagar, men du skulle inte kunna lyckas komma in på någon av graderna.
__________________
Senast redigerad av densomtycker 2018-02-24 kl. 09:06.
Citera
2018-02-28, 23:06
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densomtycker
Detta visar bara på att gradgivningar och symbolik inte kan förstås utan att upplevas.

Beklagar, men du skulle inte kunna lyckas komma in på någon av graderna.

Nej, det förstår jag givetvis oxå, då namn krävs plus de faktum att jag inte är medlem.
Citera
2018-10-11, 23:43
  #105
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Min mamma är ämbetsman i Odd Fellow. Har ingen aning om vad det innebär. Hon var väldigt defensiv och kortfattad när jag frågade henne.

Hon berättade iallafall att de har Horus öga som symbol i logen. Tycker det är lite oroväckande. Då det är Illumimatis symbol.

Det är hon inte.
Odd är enbart för män.
Däremot har de en separat kvinnoavdelning som heter Rebeckorna.
Citera
2018-10-12, 00:22
  #106
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det är hon inte.
Odd är enbart för män.
Däremot har de en separat kvinnoavdelning som heter Rebeckorna.
Samma sak, så försök inte.
Citera
2018-10-12, 19:30
  #107
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Samma sak, så försök inte.

Jo. Jag försöker.
Det är en väldig skillnad.
Har du penis = Odd Fellow.
Har du vagina = Rebeckorna.

Det finns liksom ingen Hen-avdelning inom denna organisation.
Citera
2018-10-12, 20:33
  #108
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jo. Jag försöker.
Det är en väldig skillnad.
Har du penis = Odd Fellow.
Har du vagina = Rebeckorna.

Det finns liksom ingen Hen-avdelning inom denna organisation.
Men är du efterbliven eller? Om du läser mina tidigare inlägg så ser du att jag har nämnt att den kvinnliga delen av Odd Fellow heter Rebeckorna. Och där är min mamma ämbetsman. Försök inte rätta mig.

Men det är fortfarande samma organisation även fast de är uppdelade i två läger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback