Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-26, 09:40
  #1
Medlem
Tjo... nu har min snart 1 år gamla burk börjat strula. Den fryser sig vid windows uppstart så det inte går att göra ett smack förutom att starta om datorn och då funkar den igen utan att komma till själva frysnings läget. Har windows 7 home premium 64 bits OS.

Någon som vet hur man ska fixa detta?

Tacksam för svar
Citera
2014-01-26, 18:22
  #2
Medlem
Någon?
Citera
2014-01-27, 03:00
  #3
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedFrank
Tjo... nu har min snart 1 år gamla burk börjat strula. Den fryser sig vid windows uppstart så det inte går att göra ett smack förutom att starta om datorn och då funkar den igen utan att komma till själva frysnings läget. Har windows 7 home premium 64 bits OS.

Någon som vet hur man ska fixa detta?

Tacksam för svar
Märke, modellbeteckning och/eller typ?
Citera
2014-01-27, 08:36
  #4
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedFrank
Tjo... nu har min snart 1 år gamla burk börjat strula. Den fryser sig vid windows uppstart så det inte går att göra ett smack förutom att starta om datorn och då funkar den igen utan att komma till själva frysnings läget. Har windows 7 home premium 64 bits OS.

Någon som vet hur man ska fixa detta?

Tacksam för svar

Låter hårddisken eller processorn märkligt när du bootar och den hänger sig? Går alla fläktar som de ska?
Citera
2014-01-27, 13:28
  #5
Medlem
Finns många saker som kan orsaka det. Tex i Windows finns det oändligt mycket. Enda sättet att utesluta Windows är att ta bort och installera om allt.

Flera av felen kräver också att man tar bort och skapar ny partition på Windows disken för att fixa flera problem där det inte räckte att bra formatera och installera om.


Det under lättar om du vet om det hände eller du gjorde något speciellt innan det blev problem. Minsta lilla struntsak/kabel/mjukvara osv som du trodde var oviktig kan vara orsaken.
Citera
2014-01-27, 16:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Märke, modellbeteckning och/eller typ?
Det är en special byggd dator på inet. (Jag har valt ut delar så har dom byggt den åt mig)
Citera
2014-01-27, 16:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Låter hårddisken eller processorn märkligt när du bootar och den hänger sig? Går alla fläktar som de ska?
Näe allt låter som vanligt..
Citera
2014-01-27, 16:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Finns många saker som kan orsaka det. Tex i Windows finns det oändligt mycket. Enda sättet att utesluta Windows är att ta bort och installera om allt.

Flera av felen kräver också att man tar bort och skapar ny partition på Windows disken för att fixa flera problem där det inte räckte att bra formatera och installera om.


Det under lättar om du vet om det hände eller du gjorde något speciellt innan det blev problem. Minsta lilla struntsak/kabel/mjukvara osv som du trodde var oviktig kan vara orsaken.
Yepp ska nog ominstallera windows om inte en startreperation hjälper. Nu igår när jag boota så efter ''windows startar'' loggan så blev det svart och stog den här windows är inte äkta bla bla trots att jag köpt ett riktigt windows så verkar vara något strul med windows..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback