Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-26, 09:32
  #1
Medlem
http://www.medicinskmarijuana.com/medvalue.html

Citat:
Stress. Cannabis är ett utmärkt preparat för att dämpa stressymptom, som många moderna människor dämpar med kemiska medel, valium eller alkohol. Den berusning som cannabis kan ge varierar med individens psyke och fysik samt dennes sociala miljö, den vanligaste effekten är dock ett avslappnat, lätt euforiskt tillstånd i vilket tiden tycks sakta ner och mottagligheten för synintryck, ljud och andra känsloförnimmelser ökar. Objektivt finns det ingen skillnad mellan en vuxen person som kommer hem efter en hård dag på jobbet och tar ett glas alkohol och någon som röker en marijuanacigarett i badkaret när det gäller att slappna av. Det enda som skiljer dem åt är vad individen föredrar.


Finns hur många anledningar som helst till att legalisera Cannabis.
Jag röker så kallat Spice för att jag inte vill torska på prov men ska övergå till Cannabis inom snar framtid.

Spice funkar helt okej för mig som faktiskt har stress/ångest en hel del men inte fullt ut som Cannabis har.
Utan Spice hade jag varit den dystra killen jag va i första ring, not funny



För er Cannabis torskar, tycker ni att regeringen ska bestämma va fan ni röker på?
Blås en jolle i fejjan och hånle mot dom!
2014-01-26, 11:36
  #2
Medlem
Division.Bells avatar
Jag har aldrig tänkt på att det borde legaliseras förut, du är något på spåren här, blir intressant att se hur det utspelar sig.
2014-01-26, 12:32
  #3
Medlem
heccefolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOkunniga
http://www.medicinskmarijuana.com/medvalue.html




Finns hur många anledningar som helst till att legalisera Cannabis.
Jag röker så kallat Spice för att jag inte vill torska på prov men ska övergå till Cannabis inom snar framtid.

Spice funkar helt okej för mig som faktiskt har stress/ångest en hel del men inte fullt ut som Cannabis har.
Utan Spice hade jag varit den dystra killen jag va i första ring, not funny



För er Cannabis torskar, tycker ni att regeringen ska bestämma va fan ni röker på?
Blås en jolle i fejjan och hånle mot dom!
Det där är en anledning till att de bör legalisera det, så att folk som du ska slippa bränna hjärnceller av spice bara för att man inte vill torska.
2014-01-26, 12:53
  #4
Medlem
Intressant att man möter hundra bilar på väg till jobbet, som man passerar med ett pars meters mellanrum i en sammanlagd hastighet av 200 km/h (100 + 100) och en felrörelse av ratten kan leda till död eller livslångt handikapp, men att röka cannabis är att ge människor för mycket ansvar.
2014-01-26, 14:12
  #5
Medlem
Kdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOkunniga
http://www.medicinskmarijuana.com/medvalue.html




Finns hur många anledningar som helst till att legalisera Cannabis.
Jag röker så kallat Spice för att jag inte vill torska på prov men ska övergå till Cannabis inom snar framtid.

Spice funkar helt okej för mig som faktiskt har stress/ångest en hel del men inte fullt ut som Cannabis har.
Utan Spice hade jag varit den dystra killen jag va i första ring, not funny



För er Cannabis torskar, tycker ni att regeringen ska bestämma va fan ni röker på?
Blås en jolle i fejjan och hånle mot dom!

Du borde lägga ner med Spice så fort du kan, Spice är bajs! Polare har fuckat ur totalt på den skitdrogen.

Jag har torskat, nej jag tycker inte regeringen ska bestämma om jag vill ta en fet spliff eller inte! Det skadad ABSOLUT ingen i min omgivning. Att ta en spliff är så ljuvligt och skönt bara men bara för att de e olagligt så måste man ha den där nojjiga tanken i bakhuvudet då man fortfarande är halvbäng och ska ut..
2014-01-26, 18:22
  #6
Medlem
DarkDemonGirls avatar
Känns som om att nya trådar om detta ämne kommer upp varje dag här på flashback.
Tycker nästan att man ska slå ihop alla dessa trådar till en istället och hålla sig till en då det är ett hett ämne just nu.

Självklart håller jag med om att det borde bli lagligt men om det någonsin ska gå igenom så måste man först flytta sig från flashbacks drogavdelning ( här hänger det väl ändå mest folk som använder sig av droger, och dom flesta av oss behöver nog ingen övertalning )och istället argumentera för det på andra ställen också, som tex insändare i tidningen, brev till politiker, facebook o.s.v.

Vi vet redan vet om cannabis medicinska egenskaper och fördelar, det är nu det är dags på allvar och på ett moget vis argumentera för det och upplysa icke cannabis användare att det finns sjukt mycket positiva saker med det också och inte bara det negativa som skolorna och politikerna lär ut.
Politikerna får vi först med oss när ämnet blir tillräckligt stort bland folket.
2014-01-26, 20:53
  #7
Medlem
jamesdeans avatar
Legalisering diskuteras i massa trådar redan, stänger tråden /mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback