Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-25, 23:34
  #1
Avstängd
Magnus.Sodermans avatar
Hur ska man bära sig åt för att få denna merit? Alltså att bli klassad som hot mot rikets säkerhet.

Skulle vara lite mysigt tycker jag, så ge mig tips hur jag ska fixa detta tack.

/ Magnus S
Citera
2014-01-25, 23:36
  #2
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Skicka hotbrev till regeringkansliet kanske?
Borde funka om du är ihärdig.
Citera
2014-01-25, 23:46
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Om du bor i Stockholm kan du åka till Drottningholm, där kungafamiljen bor.
Ta med dig din kamera och envisa med att närma dig de privata områdena.

Skrik och härja när vakterna tar dig.
Under förhöret, säg att kungen måste dö för att vi andra ska kunna leva fritt, eller liknande...

Poängen är att du egentligen inte gör något, men staten vill gärna ha koll på dig.
Citera
2014-01-25, 23:47
  #4
Medlem
Att bli av intresse för säpo är nog inte så svårt som du tror. Dock är det något du kanske ångrar längre fram i livet.
Citera
2014-01-26, 00:07
  #5
Medlem
Chaseds avatar
Vad är poängen med att få Saurons öga riktat mot dig? Krydda CV:t med "hot mot rikets säkerhet"?
Citera
2014-01-26, 00:16
  #6
Medlem
General-whites avatar
Om du är väldigt aktiv på regeringsfientliga hemsidor så bör du hamna på listan
Citera
2014-01-26, 01:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General-white
Om du är väldigt aktiv på regeringsfientliga hemsidor så bör du hamna på listan

FB, exponerat, avpixlat, friatider, realisten, snaphanen, dis-international etc?

Finns det fler...
Citera
2014-01-26, 17:18
  #8
Medlem
General-whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
FB, exponerat, avpixlat, friatider, realisten, snaphanen, dis-international etc?

Finns det fler...
Otroligt bra forumshänvisningar! Skriv av dig här så ska du se att din önskan kommer i uppfyllelse!
Citera
2014-01-26, 17:36
  #9
Medlem
Enkelt.

Organisera dig i odemokratiska rörelser, dvs rörelser som vill använda våld för att nå sina mål..
AFA, Djurens befrielsefront, Animal Liberation Front, Greenpeace, SvP, SMR, Al-Qaida, Muslimska Brödraskapet.

Hota politiker, kungafamiljen, köp tillsatser till bomber, sök på hur man gör bomber, skriv på webbforum att du vill spränga någon/något.

Då är du snart ett "hot mot rikets säkerhet".

Om du inte är det i realiteten, varför vill du bli det?
Dum? Trött på livet? Provokatör?

Du kan glömma att ansöka om Visum till de flesta länder, glöm flygresor.
Ägnar du dig åt andra kriminella aktiviteter kan du glömma att lyckas gömma dig under radarn så att säga.

Om du är det i realiteten är det bra att du outar dig, så SÄPO kan hålla dig under uppsikt.

Hoppas du skämtar med denna tråd.

Jag är 100% för demokrati och mot allt våld. Skulle ange en terrorist utan att blinka.

Ha det så kul i Guantanamo Bay. Du får gratis sjukvård i alla fall.

Tips: ring till Säpo och fråga!
Citera
2014-01-26, 22:17
  #10
Avstängd
Medvetandets avatar
Spräng ett kärnkraftverk och säg i rätten att du aldrig kommer att sluta med det du håller på med??

Jag har fått stämpeln Opålitlig medborgare för att jag sa till säpo att jag vill göra ett attentat mot Islam på nått sätt.

Det är lite halvmysigt ja
__________________
Senast redigerad av Medvetandet 2014-01-26 kl. 22:20.
Citera
2015-08-27, 21:45
  #11
Medlem
Jag är också väldigt intresserad av att få svar på denna fråga. Jag är och kommer aldrig bli ett hot emot moders väldigt vaggande styrande armar. Jag skulle faktiskt vilja ha ett svar lite mer utförligt. Inte HUR man blir det... utan vilka kriterier är det som måste uppfyllas. Tacksam för svar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback