Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-05, 12:47
  #13
Medlem
Fridfullts avatar
Någon som har uppdaterad information gällande billiga frisörer i Stockholm?
Tycker det är förvånansvärt få svar i tråden med tanke på att det borde vara ett ämne som intresserar många.
Bodde i Malmö förra året och då brukade jag gå till random invandrarsalong och pröjsa 50:-.
Tänkte klippa mig i morgon och undrar om jag kan bege mig till valfri förort och finna salonger i samma låga prisklass?
Citera
2015-12-05, 13:05
  #14
Medlem
SoulAmazins avatar
I så gott som varje ort kan du hitta bra frisörer som tar mellan 100-300 kr. Fjantigt att betala mer än så.
Citera
2015-12-06, 14:59
  #15
Medlem
Fridfullts avatar
Tog mig till Tensta Centrum och fick mig en klippning för 140:-.
Mycket nöjd med både frisyr och pris.
Citera
2015-12-06, 15:01
  #16
Avstängd
Det finns en salong i Tumba / tuna där tar dom 100kr för klippning och 80kr för rakning. Tror att salongen heter samer.
Citera
2015-12-06, 15:11
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methodius
Hej,
Det är så att det finns en frisör i Husby som tar 60 kr för herrklippning och 80 kr för damklippning.
I hans frisörsalong så finns det ett diplom som han har fått hängandes på väggen.

Adress:
Abdulilah Murad
Lofotengatan 22
Husby
164 33 Kista

Jag söker efter en billig frisör och hittills så är detta den billigaste jag har hittat.
Han klipper håret bra tycker jag.

Vet ni några andra billiga frisörer i Stockholm eller närheten?

Är det din farsa eftersom du promotar honom?
Om han tar 60 kr för en klippning. Får man ett kvitto på registrerat i kassaapparaten?
Att han har diplom betyder ingenting. Det kan man printa från internet. Precis som syriska körkort. Min erfarenhet är att muslimer ljuger om allt möjligt så att de har ett diplom betyder ingenting. Kan han inte förstå hur jag vill ha det så spelar det ingen roll om man är doktor i fysik. Han greppar inte hur man vill ha det. Sedan kan man fråga sig om man vill som vit ta sig till ett laglöst område där brandkåren måste ha eskort för att släcka en brand.
Citera
2017-04-12, 14:43
  #18
Medlem
Majasmokers avatar
Bumpar denna tråd för jag behöver hitta en ny billig frisör. Helst kvinna och helst i innerstaden el längs gröna linjen mot västerort. Möjligen Solna/Sundbyberg.

Jag har i över 10 år gått till tanten i Hötorgets ena uppgång (Olof Ps Gata) men sen 2-3 veckor har det varit mörkt och stängt utan lapp eller nånting. Är rädd att hon blivit allvarligt sjuk eller t.o.m. tagit ner skylten.... D.v.s. en liten flagga har hon (nån) lite slarvigt lagt på en av stolarna och det ligger en tidning på golvet så det ser mer ut som att hon fått lämna hastigt och (o)lustigt.

Hon har tagit 95 kr "för snabbt och bra hår"
Min far tyckte att hon var för snabb, han blev stressad. Är det mycket folk så ökar hon farten lite till så visst var det några strån hon missade emellanåt men det var det värt för 95 kr. Såvitt jag kan förstå så betalar hon skatt för hon slår in på maskinen och frågar alltid om kvitto och har funnits där länge som sagt.

Så, vart ska jag gå nu?
Citera
2017-07-12, 23:01
  #19
Medlem
haiguises avatar
Bumpar denna

Är på besök i Stockholm och vill klippa mig för typ 150-200:- (herr), finns det nån som inte ligger åt helvete långt ut från centrum som matchar mina parametrar?

Helst inte frisörstudenter.
En adress hade varit guld värt då de flesta invandrarfrisörer är svårgooglade och det är väl främst de jag söker..
Citera
2017-07-13, 11:32
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrPretentious
I Stockholm finns det några ställen där det är gratis, dvs på s.k. frisörskolor. Är du villig försökskanin med en enkel frisyr så kan du komma undan billigt.

Själv är jag en riktig sucker och pungar ut 750 varje gång, känns ju rätt onödigt för 30 min, men sådana är priserna i city.

Jag hittar inga gratis frisörskolor. Dem kostar ännu mera än i salonger
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback