Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 21:56
  #49
Medlem
Opportunitiess avatar
Tack Emma, ämnar Emma gå?
Citera
2017-03-23, 23:32
  #50
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Tack Emma, ämnar Emma gå?
I så fall Dalhalla, men inget jag kan spika i nuläget. Risk att det krockar med en annan sak, dessutom inte fått spikat semesterveckor ännu. Men chansen finns.
Citera
2017-03-24, 12:48
  #51
Avstängd
Oilkinks avatar
Skulle såklart vara kul att se dem, men jag har ingen lust att gå på Storsjöyran och Dalhalla känns också för långt tyvärr och ligger fel för mig tidsmässigt... Jag hade inte tvekat om de haft en konsert i Göteborg!
Citera
2017-04-18, 22:20
  #52
Medlem
mikaelss avatar
Vågar inte riktigt chansa på att det blir fler konserter, så jag kikar på Dalhalla, eftersom jag aldrig varit där, och detta är väl nästan lika coolt som att se Kraftwerk där
Deras lasershow är tydligen enastående, och borde göra sig där, och är det ens hälften så bra som Electric var på Cirkus lär det vara minnesvärt (och jag tror det faktisk kan vara ännu bättre än Electric).
Missar tyvärr Alice Cooper på Grönan (också 27), men honom har jag sett fler gånger än PSB, så det må vara hänt.
Citera
2017-07-28, 16:32
  #53
Medlem
Opportunitiess avatar
Nån som var där? Jag har inte hittat nån recension ännu, bara på Dt.se men där måste man betala för artikeln :/
Citera
2017-07-28, 16:51
  #54
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Ett av mina favoritband. Utan tvekan. Dom har dessutom gjort världens bästa cover i 'Always On My Mind'.
Det här är pop när den är som bäst, verkligen.

Har inget emot PSB, men riktig pop innehåller gitarrer.
Citera
2018-05-19, 01:41
  #55
Medlem
Pellenezs avatar
Man kan j inte riktigt säga att PSB är underskattade men satan vad det tidiga plattorna håller än. Jag avgudar Dm, men fan vet o om inte tidiga PSB håller bättre än tidiga DM.
Citera
2018-05-19, 01:47
  #56
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Man kan j inte riktigt säga att PSB är underskattade men satan vad det tidiga plattorna håller än. Jag avgudar Dm, men fan vet o om inte tidiga PSB håller bättre än tidiga DM.

Håller med. Helvete vilka album Please, Actually och Behaviour är.
Citera
2018-05-19, 08:40
  #57
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Håller med. Helvete vilka album Please, Actually och Behaviour är.

Håller med. Samtliga spår på de tre plattorna (samt b-sidorna till albumens singlar) är helt lysande.
Citera
2018-05-19, 23:20
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Håller med. Helvete vilka album Please, Actually och Behaviour är.

Lägg till Very och Introspective till den listan så har vi deras bästa verk.
Citera
2018-05-20, 20:08
  #59
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Lägg till Very och Introspective till den listan så har vi deras bästa verk.

Håller med om Very. I princip bara bra låtar, och trots att de är så inbördes olika funkar de bra ihop.
Citera
2018-09-18, 20:26
  #60
Medlem
DMfanNo1s avatar
Har ni hört den gamla varianten av West End Girls? Jag tycker nästan att den är bättre än originalversionen, en ärligare och varmare variant som alltid får mig att bli glad

https://www.youtube.com/watch?v=ytTx...&frags=pl%2Cwn
__________________
Senast redigerad av DMfanNo1 2018-09-18 kl. 20:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback