Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-25, 08:03
  #13
Medlem
dullabos avatar
Underbar serie! Fruktansvart bra faktiskt. Kollat igenom alla avsnitt idag som en tok, vill ha mer!!
Citera
2014-04-03, 15:28
  #14
Medlem
dethalvabarnets avatar
4 dar kvar till nästa avsnitt. Tyckte Rixty minutes var lite statiskt och lat-gjord men Raising Gazorpazorp var riktigt bra.
Citera
2014-04-04, 13:12
  #15
Medlem
Elementarts avatar
Är denna serie tänkt för barn eller för en äldre målgrupp? Har bara sett första avsnittet men har lite svårt för tecknade serier där det ska vara mycket skrik och högljutt, och allting ska vara "udda" och konstigt.
Citera
2014-04-05, 20:56
  #16
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Är denna serie tänkt för barn eller för en äldre målgrupp? Har bara sett första avsnittet men har lite svårt för tecknade serier där det ska vara mycket skrik och högljutt, och allting ska vara "udda" och konstigt.

Äldre garanterat.

Bisarra situationer är vad Rick and Morty handlar om, första avsnitten så får ju Rick panik ganska ofta då han inte riktigt är van vid Morty's tempo och levnadssätt så då blir det lite skrik men han lugnar ner sig eventuellt lite även om han alltid låter som en nervös liten oskuld till tonåring som han är.
Citera
2014-04-05, 22:02
  #17
Medlem
captengroggs avatar
Helt okej serie har sina stunder men finns några störande element. T.e.x alla ricks rapar och dreglande. Mortys nervösa sammanbrott var 5 minut också kan bli frustrerande. Men som sagt har sina stunder och skämt.
Citera
2014-04-05, 22:17
  #18
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Är denna serie tänkt för barn eller för en äldre målgrupp? Har bara sett första avsnittet men har lite svårt för tecknade serier där det ska vara mycket skrik och högljutt, och allting ska vara "udda" och konstigt.

Eftersom den bara går på Adult Swim så skulle jag gissa att dom siktar på 15+ målgruppen.

Jag tycker förövrigt att det är en riktigt bra serie och är för tillfället en av mina favoriter bland de animerade serier som sänds för tillfället, tillsammans med Archer som jag tycker har tappat lite senaste säsongen.

Dan harmon visar att han kan göra både animerat och live action, och att många av rösterna är gjorda av samma persone som gör Lemongrabs röst i Adventure Time gör bara saken bättre.
Citera
2014-04-08, 13:06
  #19
Medlem
dethalvabarnets avatar
Oops, skrev fel tydligen i förra inlägget märkte jag. Rick -> Morty.

Nya avsnittet:
http://www.youtube.com/watch?v=Ig9tF...bJrTf1Dr2CscMm

Bad guy morty, niceee!
Citera
2014-04-19, 22:26
  #20
Medlem
dethalvabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
Oops, skrev fel tydligen i förra inlägget märkte jag. Rick -> Morty.

Nya avsnittet:
http://www.youtube.com/watch?v=Ig9tF...bJrTf1Dr2CscMm

Bad guy morty, niceee!

Hmm hela Rick and Morty kanalen bara försvann =( wtf!?
Citera
2014-05-15, 14:15
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkruset
Såg dem tre första avsnitten, blev mäkta besviken. Humorn var helt enkelt för dålig, den bjöd inte på några spontana garv som t.ex. Family Guy, South park, Svampbob, Invader Zim gör utan blev mest något småleende här och där. Lite samma syndrom som jag tycker Futurama lider av, det blir aldrig "få tårar i ögonen"-garvande.

Synd då det kändes på förhand som ett kul upplägg.

Humorn är ofta krass och mörk, men mycket mer intelligent, djupsinnig och vuxen än alla nämnda serier. Den som skriver storyn måste vara den mest kreative personen på hela jorden. Den är ofta väldigt skruvad (men sjukt unik och bra!). Själva karaktärerna är dock betydligt mer realistiska och mänskliga (även om de såklart är överdrivna) än i andra tecknade serien, och det finns många referenser till "det verkliga livet" och alla dess ofullkomligheter (dessa är dock inte alltid humoristiska, tänker särskilt på en våldtäktsscen).

Tror att folk som älskar typ Family Guy inte tycker om Rick and Morty. Medan Family Guy saknar story och mest bjuder på barnsliga, såsom att en kändis ser ut eller pratar på ett visst sätt, så är Rick and Morty mer krävande.

Rick and Morty är mindre kommersiell och riktar sig till en äldre och smalare målgrupp.
Citera
2014-07-12, 14:27
  #22
Medlem
insectqueens avatar
Såg dom fem första avsnitten igår och kan bara konstatera att AdultSwim som vanligt levererar.
Väldigt charmigt animerad och hysteriskt rolig hela grejen med att Rick är konstant aspackad, spyr ner sig hela tiden och hans forcerade fyllesvammel där han upprepar Mortys namn oavbrutet är helt genialt..
Att animerade komediserier och scifi funkar väldigt bra ihop visste vi ju redan, möjligheterna att sjuka ur rejält med handlingen är obegränsade och det gillar vi Riktig bra det här!!!
Tyckte det var väldigt synd att Ugly Americans las ner, det var en serie som hade stor potential som bara fick två säsonger, om man gillar animerat som utspelar sig i en värld där vad fan som helst kan hända som Futurama och Rick and Morty kan jag varmt rekommendera att ta en titt, den håller hög standard. http://www.imdb.com/title/tt1621748/?ref_=fn_al_tt_2
Citera
2014-07-27, 16:49
  #23
Medlem
dethalvabarnets avatar
Såg detta på ett annat forum, preview på säsong 2.
Citera
2015-04-25, 13:05
  #24
Medlem
säsong två startar i juni. Riktigt rolig serie. Älskar karaktärsutvecklingen under säsongen och sista avsnittet var riktigt roligt. En serie som enligt mig helt klart går att kolla på flera gånger utan att tröttna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback