Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-24, 21:26
  #1
Medlem
Ny tecknad humorserie skapad av Dan Harmon (mannen bakom Community) och en till snubbe jag inte hört talas om alls förut (Justin Roiland). Handlar om den alkoholiserade, fullständigt vansinnigt-labila och geniale vetenskapsman Rick och dennes barnbarn Morty och deras totalt urspårade vetenskapliga äventyr (vilka hittintills innefattat tids- och dimensionsresor m.m.). Hur jävla kul som helst enligt mig! Går egentligen inte att jämföra med någon annan serie, men för dem som gillar Futurama, Invader Zim och liknande serie torde den passa utmärkt.

Nån annan som sett? Åsikter?

Smakprov: http://www.youtube.com/watch?v=cWQR3UWmfKk
Citera
2014-02-02, 00:01
  #2
Medlem
Såg dem tre första avsnitten, blev mäkta besviken. Humorn var helt enkelt för dålig, den bjöd inte på några spontana garv som t.ex. Family Guy, South park, Svampbob, Invader Zim gör utan blev mest något småleende här och där. Lite samma syndrom som jag tycker Futurama lider av, det blir aldrig "få tårar i ögonen"-garvande.

Synd då det kändes på förhand som ett kul upplägg.
Citera
2014-02-02, 00:03
  #3
Medlem
AlliserThornes avatar
Har sett alla avsnitt, älskar't.
Citera
2014-02-03, 00:10
  #4
Medlem
dethalvabarnets avatar
Har sett alla avsnitt. Hatar Morty men jag älskar serien.

Bra animation, oväntade saker, lite drama, lite humor, mycket sci-fi!.
Citera
2014-02-06, 17:11
  #5
Avstängd
ParanoidRockers avatar
Har kollat in alla avsnitt, och jag är helt förälskad! Karaktärerna är helt unika och har en sån härlig humor! Gillar också temat att allt är möjligt, och att bara fantasin sätter gränser. Vet inte vad han heter som har rösten till Rick och Morty (och även Lemongrab i Adventure Time om ni inte lade märket till det) gör ett sjukt bra jobb, han kan sin skit! Väntar spänt på nästa avsnitt som kommer sändas den 10 Mars!
Citera
2014-02-07, 14:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Har kollat in alla avsnitt, och jag är helt förälskad! Karaktärerna är helt unika och har en sån härlig humor! Gillar också temat att allt är möjligt, och att bara fantasin sätter gränser. Vet inte vad han heter som har rösten till Rick och Morty (och även Lemongrab i Adventure Time om ni inte lade märket till det) gör ett sjukt bra jobb, han kan sin skit! Väntar spänt på nästa avsnitt som kommer sändas den 10 Mars!

Har gått och undrat över när nästa (det sjunde?) avsnittet skall släppas egentligen och inte hittat någon vettig information om det, men det är 10e mars som gäller alltså? Dröjer ju ett tag i så fall...

Ja, grundtemat att allt är möjligt är riktigt häftigt och borde leda till att serien håller sig ett bra tag. Samtidigt finns det ju återkommande saker som är riktigt kul, bl.a. Ricks uppenbara alkoholism och påträngande sluskighet, samt att han och det de gör tillsammans har en tendens att bryta ner Morty känslomässigt. Det är en väldigt annorlunda humor som inte kan jämföras med andra serier, den är oerhört (upp)skruvad och kombinerar liksom sci-fi-element (som i Futurama och Invader Zim) med rätt mörk och ibland surrealistisk och nonsens-aktig humor (vilket du hittar i andra serier som sänds/har sänts på Adult Swim). Väldigt intensivt, väldigt kul på väldigt många plan!
Citera
2014-02-18, 17:30
  #7
Medlem
dethalvabarnets avatar
Väntar på säsong 2
Citera
2014-02-20, 00:59
  #8
Medlem
maenskligs avatar
Tyckte första avsnittet var på gränsen till genialt, helt klockrent! Har sett några avsnitt nu och tycker fortfarande den är underhållande, men inte fullt så rolig som första avsnittet var.
Citera
2014-02-20, 21:30
  #9
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Som futurama - but bam! Knocked up a notch
Citera
2014-02-23, 23:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maensklig
Tyckte första avsnittet var på gränsen till genialt, helt klockrent! Har sett några avsnitt nu och tycker fortfarande den är underhållande, men inte fullt så rolig som första avsnittet var.

Ja, det skall bli spännande att se om konceptet verkligen håller i längden, eller om det bara blir något slags kaos av det. Det känns som det kan komma att bli en väldigt kort serie, just på grund av intensiteten. Men ändå finns det oändligt många teman att utforska, och då menar jag främst äventyrsmässigt. Det är dumt att jämföra Rick and Morty med t.ex. Family Guy eller liknande, för där är det snarare all slapstick-humor och liknande grejer som varieras som fan (och ibland är kul enligt mig, som tidigare uttryckt...), medan själva handlingen faktiskt är rätt vanlig och trist och inte ett dugg tankeväckande, eller inte stimulerande på ett tankemässigt plan på samma sätt som t.ex. sci-fi är, eller vad man nu skall säga... nåväl, tiden får utvisa't...
Citera
2014-02-24, 01:35
  #11
Medlem
Bara jag som inte alls gillar rösterna till varken Rick eller Morty? Dåliga val på båda planen där tycker jag, jobbiga röster att lyssna på.
Citera
2014-03-24, 19:31
  #12
Medlem
kvarkenss avatar
Fullkomligt älskar Rick and Morty! Var tvungen att se igenom den två gånger på grund av brist på avsnitt. Serien har allt som jag gillar! Störd humor och sci-fi med gränslös fantasi.

Läste också att en säsong två är bekräftad
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback