Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-24, 15:02
  #1
Medlem
StonedSwedes avatar
Min gamla dator är inne på reparation, så under tiden är jag tvungen att använda flickvännens. Hon har Internet Explorer som förstahandswebbläsare, och jag som är van vid att använda Chrome laddade då såklart ned det istället. Märkte dock att allt som har med Flash att göra är laggigt som fan - att titta på Youtube är direkt plågsamt. Laddade då ner Firefox, som andrahandsval, och för att se om det laggade där också. Och ja, det gjorde det. Exakt lika hackigt och laggigt (CPU skjuter upp i taket) som på Chrome. På IE fungerar allt prima, dock.

Nyaste Flash är nedladdat (dock 32bit, även fast datorn är 64bit (om det ens spelar någon roll)), och alla utav datorns uppdateringar är också nedladdade. Kan inte ha något att göra med virus eller liknande, då datorn är sprillans ny. Så, vad kan felet bero på?

Compaq CQ58-D55SO, av vad jag har läst så ska den vara rent skräp, men den boooorde väl ändå kunna spela upp Youtube-videos relativt smärtfritt? I alla fall när det fungerar utan problem i Internet Explorer..

Tack för hjälp!
Citera
2014-01-24, 16:06
  #2
Medlem
Baochickas avatar
updatera flash/ på chrome avaktiverar du pepper flash (chrome://plugins + detaljerad info)
Citera
2014-01-24, 16:52
  #3
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baochicka
updatera flash/ på chrome avaktiverar du pepper flash (chrome://plugins + detaljerad info)

Flash är uppdaterat, och det hjälpte tyvärr inte heller att avaktivera pepper flash.
Citera
2014-01-24, 22:40
  #4
Medlem
skelögds avatar
chrome://plugins och sen klicka på + i högra hörnet
avaktivera och testa lite olika versioner av shoickwave flash som är installerade, endast en igång samtidigt och om det är nån som ligger under users ska den vara avaktiverad

Den senaste versionen laggar för mig och använder jag en av de äldre som ligger kvar i plugins så slutar det lagga men adblock fungerar ej och ibland startar inte ens filmerna.

Man kan också ladda ner och installera gamla versioner av shockwave flash. Tur att man inte är själv om att ha det här problemet. De kanske tar tag i det här idiotproblemet nån gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback