Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-24, 10:58
  #1
Medlem
Jag tänkte att det kan vara bra med en samlingstråd där man kan dela med sig erfarenheter av körskolan man använt sig av. Förhoppningsvis kan personer som inte har kommit så långt i processen ha nytta av detta.

Bakgrunden till trådstarten är att den jag gick hos (City Trafikskola i Sundbyberg) var rentav dålig. Exempelvis så fick jag två gånger ett sms några timmar innan bokad lektion där det stod att min lektion var flyttad. Ingen ursäkt eller något och ingen fråga om det funkade för mig. Vid ena tillfället var det dessutom så att det oannonserat blev en annan lärare än den jag brukar köra med.
En annan dålig sak är att de inte har någon gemensam linje för hur de ska lära ut. Till exempel: av den ena får man veta att man ska krypköra utan gas och köra 30-väg på 2an, av den andra får man veta att man ska krypköra med gas och köra 30-väg på 3an. Utöver detta så försökte de snika till sig fler lektioner än vad som var sagt från början. Till slut tröttnade jag på skiten så jag sågade dem ordentligt och körde upp privat vilket gick alldeles utmärkt. Mitt råd är alltså att hålla sig undan från City Trafikskola i Sundbyberg.

Låt höra era erfarenheter!
Citera
2014-01-24, 11:20
  #2
Medlem
AIKDaniels avatar
Kul att du tycker så, några polare gick i Sundbyberg och tyckte det var ganska bra, när var det du tog ditt körkort?

Jag var uppe i dalarna på Smedjebackens trafikskola i två veckor och tog en intensivkurs, lärarna var väldigt bra, duktiga, lärde ut samma sak, förde ner info om hur körningen gick så nästkommande lärare alltid visste på vilken nivå man var på.
Jag hade ca 20 lektioner på 2 veckor och det kändes väldigt bra.

Det var väldigt mycket ensamplugg till teorin, lite halvdålig info om när vissa lektioner var men visade inte så jättestort intresse för det utan jag körde endast frågor på datorn i en datorsal som de hade där.

Jag kan strongt rekommendera det stället!
Citera
2014-01-24, 11:25
  #3
Medlem
berra17s avatar
Tog mitt körkort på Gotland i sommar och gick hos visby trafikskola. Jätte bra skola, lärare och trevlig personal. Hade inte kunnat vart mer nöjd
Citera
2014-01-24, 11:28
  #4
Medlem
Jag tog 10 körlektioner på Farsta trafikskola, dom hade något paket för några tusenlappar.. Jag tyckte det gick bra, höll på i ungefär två månader med körlektioner, jobb och plugg.

Betalade en extra lektion för att få körskolans bil när jag körde upp, inga problem. Första försöket så hade jag körkortet

Då körde jag även upp i Farsta, där dom säger att det är svårast, men det tyckte inte jag..
Citera
2014-01-24, 12:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Kul att du tycker så, några polare gick i Sundbyberg och tyckte det var ganska bra, när var det du tog ditt körkort?
Det var nyligen. Jag gick hos dem fram till december och tog körkortet privat nu i januari. Den lärare som jag körde mest med var faktiskt bra när vi väl satt i bilen, men det var för mycket strul med allting runtomkring.
Citera
2014-01-24, 14:38
  #6
Medlem
Kilimans avatar
Gick på Öbergs Trafikskola i Trollhättan. Riktigt trevliga men efter ett tag märkte jag allt att dom sög efter mer och mer lektioner. Så tog en privat uppkörning och klarade det direkt
Citera
2017-04-06, 12:04
  #7
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redjacket
Jag tog 10 körlektioner på Farsta Trafikskola, dom hade något paket för några tusenlappar.. Jag tyckte det gick bra, höll på i ungefär två månader med körlektioner, jobb och plugg.

Betalade en extra lektion för att få körskolans bil när jag körde upp, inga problem. Första försöket så hade jag körkortet

Då körde jag även upp i Farsta, där dom säger att det är svårast, men det tyckte inte jag..


Farsta är seriöst sjukt bra! Jag gick min handledarutbildning hos dem, och allt jag lärde mig där räckte för att sedan ta körkort utan en enda lektion
Var förbi för någon vecka sedan och upplyste om hur bra handledarutbildningar de har, tjejen som tog emot blev jätteglad för det visade sig att det hade varit hon som höll i den när det begav sig.
Citera
2017-04-10, 16:08
  #8
Medlem
Fruktlimpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiliman
Gick på Öbergs Trafikskola i Trollhättan. Riktigt trevliga men efter ett tag märkte jag allt att dom sög efter mer och mer lektioner. Så tog en privat uppkörning och klarade det direkt

Samma för mig, gick på Ninas trafikskola i Luleå. Tog 6 + någon fler lektion för att göra halkbanan, efter halkbanan så frågade jag lite när det var dags eftersom jag tyckte att vi knappt hade hunnit med protokollet som vi skulle följa, därpå sa läraren till mig att det är minst 6 lektioner till innan vi skulle pröva på uppkörningen.
Då tyckte jag att det luktade unket, gick till transportstyrelsen och gjorde privat uppkörning och klarade det på första försöket(Inte utan misstag men min kontrollant var schysst som tur var)
Citera
2017-04-10, 19:21
  #9
Medlem
Spliffmeisters avatar
Sky Erikssons trafikskola i Malmö som pesten, de tvingade mig köra 33 gånger innan jag fick lov att köra upp.
Citera
2017-04-12, 14:09
  #10
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Sky Erikssons trafikskola i Malmö som pesten, de tvingade mig köra 33 gånger innan jag fick lov att köra upp.

Hur gick det sedan, då?

Boka uppkörning kan du göra precis när du vill, det har trafikskolan inte ett skit med att göra egentligen. Må vara om du vill boka genom dem och låna deras bil vid uppkörningen, men i ditt fall låter det som mjölkning deluxe. Beklagar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback