2014-01-26, 15:20
Bannlyst
Hade en djup depression innan jag tog Special. Försökte dricka ur mig problemen, vilket inte löser något alls.
Min bror sa till mig att prova på Special, beställde hem ett par stycken och det hjälpte mig mycket. Mår så mycket bättre nu än vad jag gjorde tidigare. Gå inte för långt med lapparna.. om de hjälper dig och du fick ut det du ville från dem, låt de vara efteråt. Visa dem de respekt de förtjänar.
En vän skrev detta till mig :

"Yes. It should be quite life changing in many ways. What you describe sounds like a post trip 'glow' and can be quite wonderful and have an antidepressant quality. Once you see thing differently, it's hard to see how you saw before (I'm not sure if that makes much sense)"
Senast redigerad av LysergicZero 2014-01-26 kl. 15:22.
Citera
2014-01-26, 16:48
Medlem
Har haft meningsfulla trippar på alla RCs jag provat. Har varit anledningen till att jag provat RC:na, att de skulle kunna ge andra perspektiv (och att de vart billigare ), men förvånats några gånger över hur lika de är varandra snarare.

Har t. ex. fått ut många insikter ur 2C-B som ändå anses vara en drog som inte är särskilt "mind-bending". Det handlar ju om vilken inställning man har innan intag, hur set och setting ser ut och så vidare... Däremot så är det verkligen att rekommendera att hålla sig till de beprövade substanserna! LSD, svamp, meskalin. De är så pass beprövade vid detta laget
Citera
2014-01-27, 17:08
Medlem
Havregryn1s avatar
Jag hade också en depp period för ett par år sedan som jag behandlade med Ayahuasca. Det är verkligen mirakelgrejer alltså! Men jag knarkade vidare så man började ju må skit rätt så snabbt igen..
Fick en massa benzos av läkaren men det ställde bara till det ännu mer, har haft en riktigt tung AT på grund av det. Flera månader tog det innan jag började ens känna känslor..

Nu sitter man ju där igen tack vare allt punderi man hållit på med. Men nu har jag varit nykter under en period och ska så förbli, förutom att jag kommer köra lite tripp. Men endast det naturen bjuder på!
Citera
2014-01-28, 18:16
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av super-apa
Har haft meningsfulla trippar på alla RCs jag provat. Har varit anledningen till att jag provat RC:na, att de skulle kunna ge andra perspektiv (och att de vart billigare ), men förvånats några gånger över hur lika de är varandra snarare.

Har t. ex. fått ut många insikter ur 2C-B som ändå anses vara en drog som inte är särskilt "mind-bending". Det handlar ju om vilken inställning man har innan intag, hur set och setting ser ut och så vidare... Däremot så är det verkligen att rekommendera att hålla sig till de beprövade substanserna! LSD, svamp, meskalin. De är så pass beprövade vid detta laget

Vad skulle det vara för insikter? Löst några riktiga problem eller bara fått en känsla av att ha upplevt något viktigt?
Citera
2014-02-19, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havregryn1
Jag hade också en depp period för ett par år sedan som jag behandlade med Ayahuasca. Det är verkligen mirakelgrejer alltså! Men jag knarkade vidare så man började ju må skit rätt så snabbt igen..
Hur får du tag på din Ayahuasca? Kokar du brygden på egen hand?

Ayahuasca är nog det kraftfullaste man kan inta när det kommer till sån här terapi. Har inte testat det än, men det finns med på min lista.

Är det någon med erfarenheter av Ketamin i terapisyfte?
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
Vad skulle det vara för insikter? Löst några riktiga problem eller bara fått en känsla av att ha upplevt något viktigt?
De flesta har nog upplevt bägge delarna skulle jag tro.
Senast redigerad av Endofin 2014-02-19 kl. 00:13.
Citera
2014-02-19, 00:25
Medlem
Kan inte komma med mycket fakta och källor osv
Men jag kan säga att psykedeliska droger har hjälpt mig mer med min ångest än vad läkarkåren någonsin har. Har använt mig av Kraftiga doser och vandrat genom mina tankebanor och funderat.
I princip så kan man säga att jag har mött mina demoner på ett annars omöjligt sätt. Detta pga att mina problem gjort mig nära inkapabel att känna känslor. Det som gjort att detta funkat för mig är att min triggers för ångesten och andra symptom är OMÖJLIGA att uppnå om jag är själv och har fungerande spotify. Så jag har upplevt både väldigt trevliga stunder som ett avbrott i en grå vardag men även vad jag tror de flesta skulle beskriva som riktiga jävla snetrippar. Men det är här poängen kommer in, Det enda som jag verkligen fruktar är som sagt omöjligt att uppnå i den situationen och det vet jag och håller kvar vid genom hela förloppet. Därför har jag enligt mig själv aldrig upplevt en snedtripp utan bara en annan sida av myntet med precis lika mycket att lära/tala om för sig själv.
Det är vad jag kan bidra med.

OBS rekommenderar det inte till någon. Man ska ha det VÄLDIGT klart för sig vad som kan hända och vad det innebär.
Citera
2014-02-19, 03:30
Medlem
yculs avatar
http://urplay.se/Produkter/170962-Historien-om-LSD

dokumentär om lsd. en svensk läkare/psykiatrier medverkar i slutet och ger sin syn på lsd som terapi. sevärd!
Citera
2014-02-19, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ycul
http://urplay.se/Produkter/170962-Historien-om-LSD

dokumentär om lsd. en svensk läkare/psykiatrier medverkar i slutet och ger sin syn på lsd som terapi. sevärd!
Jävligt grym dokumentär! Men vilken glädjedödare svensken i slutet var.
Men det är väl typiskt Sverige.
Citera
2014-03-04, 22:03
Medlem
Började med psykadelian just för att komma vidare med mina tankar och arbeta med mina problem. Jag vet inte om jag har gjort några framsteg än så länge (jag tror, och hoppas på detta), men planerar att fortsätta. Är dock lite nervös då jag tror att en rejäl snetripp skulle löst mycket av det, då jag läst exempel på folk, som efter sina dåliga trippar lärt sig mest utav dem.

Det har verkligen en enorm kapacitet.
Citera
2014-03-12, 16:56
Medlem
46532s avatar
De botar allt, seriöst alltså, jag har slagit igenom riktigt hårt alltså, de känns som att jordklotet känns som en enda stor spelplan, möjligheterna är ju enorma. Förutom vemodet som skär i en ibland, lite jobbigt, men de är en del av livet.

All skam, skuld & rädsla är ju rena illusionen, de är INGENTING! Universum älskar er & ni är helt fantastiska varelser allihop. Vi är en del av en evolution som började i stjärnorna.

BÖRJA LEV!

(nej jag har inte varit hög på 2v)
Citera
2014-05-08, 03:08
Medlem
Vemodet har du fått det p.g.a svampen du tar eller var det något du gick och kände sen innan och varför känner du så?
Citera
2014-05-08, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush

Jag skrev ner 40 A4-sidor under en manisk period med massa olika substanser inblandade.
Nu idag kan jag ta fram det och titta på det som är viktigt (inte bara svammel dvs som mycket var) och se att jag fått massa insikter som sitter i.

Du påminner om en idiot som hette Bullen förr i tiden som alltid ville döda folks glädje och att de bara "trodde sig få insikter". Sen är det ju så med psykedelia att allt blir magiskt och man hittar dolda betydelser och vad saker egentligen handlar om i allt. Men sållar man lite går det bra.

Jag har t.ex fått insikten att jag faktiskt kan säga riktigt elaka saker till folk utan att riktigt förstå det och sedan bli helt fundersam varför folk är så elaka tillbaka mot mig när jag inte gjort dem något.
Det gör ju att jag vaktar mina ord extra noga och hoppas med tiden att det ska bli en naturlig broms jag inte behöver tänka på så fort nån groda är på väg ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in