Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-23, 10:27
  #1
Medlem
Dr_Dollars avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle18223249.ab

Citat:
En svensk version av ”Top chef” där 13 erfarna kockar tävlar om vem som gör den bästa vardagsmaten.

De som bestämmer är juryn bestående av Karin Fransson, Paul Svensson och Johan Jureskog.

Köksmästarna produceras av ELK Entertainment i 12 avsnitt. Inspelning startar inom kort och premiär är i mitten av mars 2014 på Kanal 5


Paul och Johan känner man igen från SVT, men kvinnan i fråga har jag aldrig hört talas om faktiskt.
Dock tycker jag om alla dessa tävlingsprogram, och matlagnings-TV är alltid skoj


Vad tror alla?
Fiasko eller succè?
Citera
2014-03-13, 14:53
  #2
Medlem
Filleraols avatar
Ser fram lite emot detta faktiskt. Blev riktigt besviken på tv4:s Kockarnas kamp då jag trodde at de skulle tävla i matlagning, när det istället blev nån slags köksbiträdeskamp. Kul att äntligen få se kockar med erfarenhet tävla i just matlagning.
__________________
Senast redigerad av Filleraol 2014-03-13 kl. 15:45.
Citera
2014-03-13, 14:57
  #3
Medlem
Karin är en legend. Hon har varit med i Meny i P1 i 15 år.
Driver resurang/värdshus i Borgholm, Öland.
Citera
2014-03-13, 16:15
  #4
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Karin är en legend. Hon har varit med i Meny i P1 i 15 år.
Driver resurang/värdshus i Borgholm, Öland.
Verkligen, och haft många duktiga kockar i sitt kök genom åren, bland annat Myllemäki.

Jag tror att det här blir ett kul program, riktiga kockar och köksmästare och inga hemmaamatörer som Sveriges mästerkock
Citera
2014-03-13, 20:08
  #5
Medlem
JerryCottons avatar
Vad var det för gammal gubbe? Har aldrig bakat en pizza!
Citera
2014-03-13, 20:29
  #6
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Varför skriver de inte var deltagarna arbetar? Jag vill ju veta om de är souschef på esperanto eller står i disken på Jensens

Nä men allvarligt, lite nyfiken på var de har för erfarenhet är man ju...

edit De skrev det iaf på hemsidan
http://www.kanal5play.se/program/564407035
__________________
Senast redigerad av TacoKryddmix 2014-03-13 kl. 20:34.
Citera
2014-03-13, 20:34
  #7
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Varför skriver de inte var deltagarna arbetar? Jag vill ju veta om de är souschef på esperanto eller står i disken på Jensens

Nä men allvarligt, lite nyfiken på var de har för erfarenhet är man ju...
Det här var vad jag hittade på nätet:

Daniel Engellau, Stockholm (Ursprungligen från Västervik) Aveqia
Titti Qvarnström, Malmö. Bloom in the Park
Daniel Müllern, Kåseberga. Ystad Saltsjöbad
David Holzmann-Lindborg, Hemshyttan (Ursprungligen från Borlänge). Society
Svante Aspelin, Simrishamn (Ursprungligen från Helsingborg). Sköllen Gårdshotell
Linnéa Liljedahl, Örnsköldsvik. Linnea & Peter
Quan Pham, Helsingborg (Ursprungligen från Landskrona). Gastro
Davide Lindqvist, Örebro (Ursprungligen från Södertälje). Lilla- och Stora Örebro
Martin Hultenheim, Växjö. Vollmers (Malmö)
Kajsa Axbåge, Stockholm. Restaurang J
Joakim Tofält, Stockholm. Taverna Brillo
Andreas Possman Gehrke, Stockholm. Hjördis
Emma Östlund, Stockholm. God mat av Emma
Citera
2014-03-13, 20:42
  #8
Medlem
Dr_Dollars avatar
Nu blev man rätt sugen på grillat om sanningen ska fram

En sen sommarkväll, kött som bara faller från benet, krispiga pommes, en krämig och krispig cole slow, en iskall öl och ett gäng med glada människor som skrattar...hmmm
Citera
2014-03-13, 20:47
  #9
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Nu blev man rätt sugen på grillat om sanningen ska fram

En sen sommarkväll, kött som bara faller från benet, krispiga pommes, en krämig och krispig cole slow, en iskall öl och ett gäng med glada människor som skrattar...hmmm

Snart är vi där!
Citera
2014-03-13, 22:01
  #10
Medlem
Bra rakt-på-sak program. Skönt att slippa det pretentiösa rövslickandet som kockarnas kamp bjöd på samt gubben i lådan Lernström.
Citera
2014-03-14, 04:19
  #11
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Nu blev man rätt sugen på grillat om sanningen ska fram

En sen sommarkväll, kött som bara faller från benet, krispiga pommes, en krämig och krispig cole slow, en iskall öl och ett gäng med glada människor som skrattar...hmmm

Det där lät ju inte alls trevligt...

Tycker det var konstigt att inte den där äldre mannen rök, han misslyckades ju med allting rakt igenom programmet. Man är ju lite nyfiken på vad han faktiskt kan laga...?!

En rolig detalj är att Kajsa Axbåge var kökschef på Gondolen när domaren Johan Jureskog började där som elev i köket...
Citera
2014-03-14, 19:37
  #12
Moderator
NewDeers avatar
Det var ju lite vinklat att Andreas skulle åka - fick mycket tevetid, och framställdes som rätt så bitter.
Men det var ett trevligt program, kul att se riktiga kockar laga mat
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback