Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-22, 20:25
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Man är dum i huvudet om man laddar ner ett program som laddar ner drivrutiner automatiskt. Snart vill du väl att han ska installera toolbars och köra McAffee


Var sa jag att Drivesweeper skulle installera drivrutinerna åt honom?
Citera
2014-01-22, 20:50
  #14
Medlem
Megadeths avatar
Om den klarar 60fps i 10 minuter låter det som om du har problem med värme då kortet automatiskt klockar ner det när tempen springer iväg. Har du möjligen en dåligt monterad kylare på den? Kolla upp din temperatur på kortet.

Här är ett enkelt program för att titta efter. ¨http://www.gputemp.com/

Titta först vad den ligger i när du bara surfar. Sen spelar du lite med det och sen tittar du på temperaturen igen. Skriv gärna vad resultatet är.
Citera
2014-01-22, 20:52
  #15
Medlem
swebarbs avatar
Du ska alltid avinstallera drivrutiner innan du tar ut kortet, in med det nya och kör in dom senaste klart som fan det kan gå knas när man gör som du gör.. gör om gör rätt.
Citera
2014-01-22, 21:16
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
Om den klarar 60fps i 10 minuter låter det som om du har problem med värme då kortet automatiskt klockar ner det när tempen springer iväg. Har du möjligen en dåligt monterad kylare på den? Kolla upp din temperatur på kortet.

Här är ett enkelt program för att titta efter. ¨http://www.gputemp.com/

Titta först vad den ligger i när du bara surfar. Sen spelar du lite med det och sen tittar du på temperaturen igen. Skriv gärna vad resultatet är.

Efter ca 30 spelande kommer jag upp i ca 45 grader. Processorn verkar dock jobba på 90-95% under tiden jag spelar?
Citera
2014-01-22, 23:01
  #17
Medlem
Megadeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hepphmm
Efter ca 30 spelande kommer jag upp i ca 45 grader. Processorn verkar dock jobba på 90-95% under tiden jag spelar?

Vad har du för processor? Är den stenålders så kanske det börjar bli problem. Processorn borde inte lastas speciellt mycket om du inte kör VÄLDIGT tunga spel dock, Äldre spel är inte speciellt processor krävande då dem inte är skrivna så.

Den jobbar upp till 95% när du spelar sa du? Det verkar inte normalt. Skriv gärna vad för sorts processor du har.
Citera
2014-01-23, 11:30
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
Vad har du för processor? Är den stenålders så kanske det börjar bli problem. Processorn borde inte lastas speciellt mycket om du inte kör VÄLDIGT tunga spel dock, Äldre spel är inte speciellt processor krävande då dem inte är skrivna så.

Den jobbar upp till 95% när du spelar sa du? Det verkar inte normalt. Skriv gärna vad för sorts processor du har.

Bytte tillbaka till mitt gamla grafikkort idag, och har EXAKT samma problem. Det går att spela i ca 10 min med ca 60fps, sen helt plötsligt sjunker fpsen till runt 20. Jag har ett AMD Phenom II X4 965 ~3,4GHz, så tvekar på att det är processorn som ligger bakom... Känns mer som det är nån mjukvara som äter upp all prestanda. Borde jag testa att installera om windows? Det måste ju lösa mitt problem?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback