Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-22, 19:35
  #1
Medlem
Uppdaterade nyligen min PC till ett
ASUS GeForce GTX770
från
Gigabyte GeForce GTX560ti
och nu har jag plötsligt fått mycket sämre FPS på alla spel...
Jag avinstallerade inga drivrutiner innan jag gjorde bytet. Bara uppdaterade moderkortet, sen plug and play så kan mycket väl ha gjort något fel där? Min rigg är:

MSI 970A-G45
AMD Phenom II X4 965 ~3,4GHz
ASUS GeForce GTX 770
16GB RAM
650w nätagg

och jag får ~20 fps på spel som LoL, hade ca 60 innan.
Citera
2014-01-22, 19:38
  #2
Medlem
Har samma problem som du fast CS:GO och ett annat grafikkort. Har felsökt som en dåre i 2 dagar utan resultat, efter detta fick jag nog och lämnade in den på den lokala datorbutiken.
Citera
2014-01-22, 19:38
  #3
Medlem
Det är drivrutinerna fattar du inte det?

Ladda ner drivesweeper tror jag det heter. kör programmet, välj dom drivrutinerna som ska bort.

Installera nya, som gäller för det aktuella grafikkortet..
Citera
2014-01-22, 19:39
  #4
Medlem
Ladda hem GPU z och se hur mycket av grafikkortets kapacitet används när du spelar LoL.
Mitt använde 20% bara...
Citera
2014-01-22, 19:44
  #5
Medlem
Megadeths avatar
Ladda ner senaste drivarna. Välj avancerat läge när du ska installera dem, välj sedan en ren installation.

Har du något problem efter detta så kan du återkomma till mig så kan jag ta en djupare titt på ärendet.
Citera
2014-01-22, 20:00
  #6
Medlem
Senaste drivisen är 332.21 har du den ?
Citera
2014-01-22, 20:04
  #7
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhd
Det är drivrutinerna fattar du inte det?

Ladda ner drivesweeper tror jag det heter. kör programmet, välj dom drivrutinerna som ska bort.

Installera nya, som gäller för det aktuella grafikkortet..
Man är dum i huvudet om man laddar ner ett program som laddar ner drivrutiner automatiskt. Snart vill du väl att han ska installera toolbars och köra McAffee
Citera
2014-01-22, 20:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megadeth
Ladda ner senaste drivarna. Välj avancerat läge när du ska installera dem, välj sedan en ren installation.

Har du något problem efter detta så kan du återkomma till mig så kan jag ta en djupare titt på ärendet.

Följde dina instruktioner, lyckades spela i kanske 10 minuter med 60fps innan fpsen gick ner till 20 igen..
Citera
2014-01-22, 20:09
  #9
Medlem
Loxuss avatar
Som sagts tidigare, du måste installera nya drivrutiner, eller installera om samma ifall du redan hade senaste. Olika konfigurationer för olika kort.

Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Man är dum i huvudet om man laddar ner ett program som laddar ner drivrutiner automatiskt. Snart vill du väl att han ska installera toolbars och köra McAffee

Fast det sa han ju inte att man skulle göra heller
Citera
2014-01-22, 20:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Som sagts tidigare, du måste installera nya drivrutiner, eller installera om samma ifall du redan hade senaste. Olika konfigurationer för olika kort.

Gjorde precis det och problemet kvarstår. antar att jag får testa Drive sweeper och ta bort de gamla drivrutinerna..
Citera
2014-01-22, 20:16
  #11
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Fast det sa han ju inte att man skulle göra heller
Ladda ner ett pissigt program som installerar malware på ens dator? Jo det gjorde han.

Du är säkert en sådan som tror att Uniblues 'Speed Up My PC' fungerar.
Citera
2014-01-22, 20:18
  #12
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Ladda ner ett pissigt program som installerar malware på ens dator? Jo det gjorde han.

Du är säkert en sådan som tror att Uniblues 'Speed Up My PC' fungerar.
Driver Sweeper tar bort drivrutiner, han skrev ju t.o.m "ska bort", inte "ska installeras".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback