Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 16:04
  #49777
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
När man diskuterar med människor vars hyckleri är konkret dokumenterat i tråden så är det överflödigt att behandla dem som om de diskuterade med goda avsikter. Att man på fullaste allvar tror att Assadregimen inte gjort sig skyldig till NÅGRA krigsförbrytelser alls så är man inte en seriös människa att föra en rimlig diskussion med.
Det är Hopes'n'Dreams som kallar mig och många andra hycklare. Han är sionist och trådens värsta lögnare.

Jag skrev allvarliga krigsförbrytelser. Vad vet du? Har du överhuvudtaget läst något om kriget från källor som har inblick i förhållandena? Det verkar som du bara läser Västpropaganda och de ger genomgående en väldigt förvirrad bild.

Det är alldeles självklart för Syrien att följa krigets lagar. För det första är deras uppgift att skydda civila från terroristerna. För det andra vet det att minsta lilla krigsförbrytelse, så kommer det bomber från USA. Som det gjorde alldeles nyligen då man anklagade Assad för en gasattack i Douma. De tog inte ens reda på vad som hade hänt. DET var en krigsförbrytelse.
Citera
2018-05-26, 16:15
  #49778
Medlem
arbetets avatar
Kan någon tala om för krigshetsarna i Washington att det inte finns något avtal sedan två månader tillbaka och att Damaskus är i sin fulla rätt att återta kontrollen i Daraa. Nu är USAF på gång att ge flygunderstöd till jihadisterna igen:

US warns Syrian government not to advance on south
The United States warned it would take “firm and appropriate measures” to protect a cease-fire in southern Syria if President Bashar Assad’s forces move against rebels there.

The area in southwestern Syria, between the border city of Daraa and the Israeli-occupied Golan Heights, has emerged as a flashpoint in a wider standoff between regional archrivals Israel and Iran.

The U.S., Russia, and Jordan agreed last year to include Daraa in a “de-escalation zone” to freeze the lines of conflict. But government forces have recently dropped leaflets on rebel-held areas warning of an imminent offensive and urging fighters to lay down their arms, Syrian state media said Friday.

In a statement released Friday, the U.S. State Department said it was concerned by reports that Assad’s forces were preparing for an operation in southwestern Syria. It warned the government against “any actions that risk broadening the conflict.”
https://www.apnews.com/a3d41ebad7c94...source=Twitter

Hoppas bara att det handlar om inkompetens från Washingtons sida i vanlig ordning. Annars kan det nog bli riktigt stökigt.
Citera
2018-05-26, 16:21
  #49779
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Deltog inte kurderna i al-Raqqahs förintelse? Var man inte med att bussa ut beväpnade Daesh-terrorister för vidare transport till Deir-ez-Zor där de omflaggades och fick nya uniformer och upptogs i SDF? Det finns faktiskt ärliga kurder som såg detta och hoppade av från detta enorma förräderi och hyckleri.

Du är så djävla ideologiskt blind så att du inte ens ser det uppenbara. Hemska människa!

Ska du gråta mer krokodiltårar eller? Almasdar, breitbart och dylikt är de som skriker sig hesa om detta.

Enligt dig så hade det varit bättre om ISIS tagit över hela norra Syrien än att YPG gerillan försvarade området.

Undrar vad som händer av amnestin som Assadregimen ger till "rebellerna"? Det är säkert ingen ex-opposition som strider med Assad för nuvarande.
Citera
2018-05-26, 16:24
  #49780
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är Hopes'n'Dreams som kallar mig och många andra hycklare. Han är sionist och trådens värsta lögnare.

Jag skrev allvarliga krigsförbrytelser. Vad vet du? Har du överhuvudtaget läst något om kriget från källor som har inblick i förhållandena? Det verkar som du bara läser Västpropaganda och de ger genomgående en väldigt förvirrad bild.

Det är alldeles självklart för Syrien att följa krigets lagar. För det första är deras uppgift att skydda civila från terroristerna. För det andra vet det att minsta lilla krigsförbrytelse, så kommer det bomber från USA. Som det gjorde alldeles nyligen då man anklagade Assad för en gasattack i Douma. De tog inte ens reda på vad som hade hänt. DET var en krigsförbrytelse.

Nej, det gör det inte då USA är av naturen som vilken stat som helst motvillig att stöta sig med stormakter.

Och ja jag har läst källor om kriget och motiverat varför jag har den inställning jag har. Fortsätter på PM eller så får du backa några månader i tråden.
Citera
2018-05-26, 17:15
  #49781
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Nej, det gör det inte då USA är av naturen som vilken stat som helst motvillig att stöta sig med stormakter.

Och ja jag har läst källor om kriget och motiverat varför jag har den inställning jag har. Fortsätter på PM eller så får du backa några månader i tråden.
Det verkar som din mission här är att förneka fakta och sanningen om kriget, och det tycker jag är oförskämt mot folket i Syrien och invandrarna därifrån.
Så nu tänker jag inte ge dig mer uppmärksamhet.
Citera
2018-05-26, 17:32
  #49782
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Ska du gråta mer krokodiltårar eller? Almasdar, breitbart och dylikt är de som skriker sig hesa om detta.

Enligt dig så hade det varit bättre om ISIS tagit över hela norra Syrien än att YPG gerillan försvarade området.

Undrar vad som händer av amnestin som Assadregimen ger till "rebellerna"? Det är säkert ingen ex-opposition som strider med Assad för nuvarande.
De som vill kan frivilligt gå med i SAA efter utvärdering. Man kan väl säga att det inte finns några riktiga rebeller längre då de numera är SAA-soldater. Daesh fraktar man ut i öknen har jag hört. Annat gjorde man i Raqqa:
The BBC has uncovered details of a secret deal that let hundreds of IS fighters and their families escape from Raqqa, under the gaze of the US and British-led coalition and Kurdish-led forces who control the city.

A convoy included some of IS’s most notorious members and – despite reassurances – dozens of foreign fighters. Some of those have spread out across Syria, even making it as far as Turkey.

http://www.bbc.co.uk/news/resources/...s_dirty_secret

How American neglect imperils the victory over ISIS

Six months after the militants' capital was liberated, new risks are emerging from Raqqa’s rubble.

https://www.washingtonpost.com/graph...=.447f75492a56

Och ja, kurderna är medskyldiga till detta.
Citera
2018-05-26, 17:40
  #49783
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det verkar som din mission här är att förneka fakta och sanningen om kriget, och det tycker jag är oförskämt mot folket i Syrien och invandrarna därifrån.
Så nu tänker jag inte ge dig mer uppmärksamhet.
Och inte jag heller. Nu blir det en promenad i solen. Människan måste vara helt besatt och hjärntvättad Jag har flera gånger gjort klart för alla att jag har många synpunkter även på Assad och Baath och hur man hanterat saker både historiskt och i samband med konflikten och ansträngt mig att t.o.m. läsa Charles Listers produktioner. Jag tror att en del blir alltför känslomässigt involverad och kan inte se andra perspektiv i denna konflikt. Jag själva hade från början väldigt lite till övers för Assad och än värre var det med Libyenkonflikten. Där skäms jag idag för vad jag tyckte då.


Vi tar lite om den "enorma" förstörelsen Israel åsamkade strategiska positioner i Syrien i sista anfallet innan jag går ut:

Samir
‏ @obretix

Citat:
before (5 May 2018) and after (11 May 2018) satellite image of storage buildings and trucks at the Iranian military base in Al-Kiswah that were destroyed by Israeli airstrikes on 10 May 2018 http://wikimapia.org/#lat=33.380408&...14478&z=16&m=b

https://twitter.com/obretix/status/1000384293951111169
Citera
2018-05-26, 17:46
  #49784
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det verkar som din mission här är att förneka fakta och sanningen om kriget, och det tycker jag är oförskämt mot folket i Syrien och invandrarna därifrån.
Så nu tänker jag inte ge dig mer uppmärksamhet.

Assadsympatiserande kackerlackor kan gärna hållas på avstånd så det är ömsesidigt.

Ser varmt fram emot potentiellt brutalt slaktade SAA-råttor av SDF.
__________________
Senast redigerad av chimpsky666 2018-05-26 kl. 18:01.
Citera
2018-05-26, 18:53
  #49785
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Assadsympatiserande kackerlackor kan gärna hållas på avstånd så det är ömsesidigt.

Ser varmt fram emot potentiellt brutalt slaktade SAA-råttor av SDF.
Tjena de skickliga krigarna i jabhat fateh al-sham har på de flesta fronter redan neutraliserat eller kuvat SDF och många andra grupper i de rebellkontrollerade områdena.
Sultan Erdogan har fått en väldigt stor del dödad eller på flykt tillsammans med YPG i Afrin också,
Har de någon motståndskraft alls att räkna med?
Citera
2018-05-26, 19:03
  #49786
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totijan
Tjena de skickliga krigarna i jabhat fateh al-sham har på de flesta fronter redan neutraliserat eller kuvat SDF och många andra grupper i de rebellkontrollerade områdena.
Sultan Erdogan har fått en väldigt stor del dödad eller på flykt tillsammans med YPG i Afrin också,
Har de någon motståndskraft alls att räkna med?
Hen tror att kurderna ska kunna bygga en multietnisk stat i Norra Syrien men de springer ju och gömmer sig och lämnar de som de har ansvar över i sticket så fort det hettar till. Räddar sin egna skinn.
Citera
2018-05-26, 19:33
  #49787
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hen tror att kurderna ska kunna bygga en multietnisk stat i Norra Syrien men de springer ju och gömmer sig och lämnar de som de har ansvar över i sticket så fort det hettar till. Räddar sin egna skinn.
Vad skulle du gjort ifall du försvarade Afrin? Skulle du välja att kriga mot en sådan övermakt som man garanterat skulle förlora? Människor är inte i regel självmordsbenägna.

Jag skulle också springa ifall Turkiets arme anföll med flyg, artelliri och tanks och jag visste att vi bara var några tusen sämre utrustade soldater samt hade familj i gruppen. Jag tror du skulle springa med.
Citera
2018-05-26, 19:54
  #49788
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hen tror att kurderna ska kunna bygga en multietnisk stat i Norra Syrien men de springer ju och gömmer sig och lämnar de som de har ansvar över i sticket så fort det hettar till. Räddar sin egna skinn.

precis som assad gjorde när han övergav hela norra Syrien trots att han visste att islamisterna var på frammarsch fast benägna att utrota de religiösa minoriteterna?



(Du är en intellektuellt ohederlig pajas.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback