Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-22, 13:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irrelevantname
Jag är helt borta. Såg inte att du hade formaterat den! lol.
Lyssna på Cognitive Dissident.

Välj att byta till NTFS och sedan så kör du guiden jag beskrev om. D: och inte C: då!

Externa hd heter F.
Du menar att jag ska formatera den till NTFS först?
Citera
2014-01-22, 13:45
  #14
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Varför vill du ha FAT32?
Är det pga kompabilitet med andra OS eller av någon annan anledning?

Om inte så är NTFS ett bättre val.
Citera
2014-01-22, 13:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Varför vill du ha FAT32?
Är det pga kompabilitet med andra OS eller av någon annan anledning?

Om inte så är NTFS ett bättre val.


Jag skiter i vad det är för filsystem, jag har inte valt FAT32. Jag vill bara ha igång hårddisken som den ska....
Citera
2014-01-22, 13:49
  #16
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjo57
Jag skiter i vad det är för filsystem, jag har inte valt FAT32. Jag vill bara ha igång hårddisken som den ska....

Då är det bara att välja ntfs när du ska formatera den så ska det funka utan problem.

Om du verkligen vill ha FAT (om du ska använda disken till t.ex. en playstation eller nåt) så hittade jag ett program när jag googlade lite snabbt
http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...at32format.htm

FAT32 har dock sina begränsningar, det klarar t.ex. inte av filer större än 4GB så NTFS är nog det bästa valet i de flesta lägen.
Citera
2014-01-22, 13:50
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Då är det bara att välja ntfs när du ska formatera den så ska det funka utan problem.

Om du verkligen vill ha FAT (om du ska använda disken till t.ex. en playstation eller nåt) så hittade jag ett program när jag googlade lite snabbt
http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...at32format.htm

FAT32 har dock sina begränsningar, det klarar t.ex. inte av filer större än 4GB så NTFS är nog det bästa valet i de flesta lägen.


Nej nej jag vill inte ha FAT32 he he...
Nu håller jag på att formatera till NTFS...
Citera
2014-01-22, 13:51
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Då är det bara att välja ntfs när du ska formatera den så ska det funka utan problem.

Om du verkligen vill ha FAT (om du ska använda disken till t.ex. en playstation eller nåt) så hittade jag ett program när jag googlade lite snabbt
http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...at32format.htm

FAT32 har dock sina begränsningar, det klarar t.ex. inte av filer större än 4GB så NTFS är nog det bästa valet i de flesta lägen.


Kanske var det så att det råkade vara inställt på FAT32 när jag gjorde den första formateringen och det var därför det blev så...
Citera
2014-01-22, 13:52
  #19
Medlem
Irrelevantnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjo57
Kanske var det så att det råkade vara inställt på FAT32 när jag gjorde den första formateringen och det var därför det blev så...


Lätt hänt. Gör om och gör rätt Lärt dig nått nytt idag iaf! Sprid vidare.
Citera
2014-01-22, 14:08
  #20
Medlem
Nu funkar det som det ska...
Tack för bra och snabba svar!
Citera
2014-01-22, 14:41
  #21
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjo57
Kanske var det så att det råkade vara inställt på FAT32 när jag gjorde den första formateringen och det var därför det blev så...

De flesta externa hårddiskar är formaterade med FAT32 vid leverans. Så när du valde att formatera om din disk så valde Windows det filformat som redan fanns.

Anledningen till FAT32 som förval är att det ska passa så många OS som möjligt, bara plug'n'pray.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback