Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-06, 19:46
  #229
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
spelar ingen roll om "wt" fixar ett respektabelt jobb, dess kulturella habitus kommer att avslöja hen förr eller senare.

Ja, plötsligt visar dom sitt rätta jag och röstar på sverigedemokraterna
Citera
2015-02-06, 22:06
  #230
Medlem
Boblovebudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Ja, plötsligt visar dom sitt rätta jag och röstar på sverigedemokraterna

Tillhör själv och rör mig i "the 1 percent" kretsar och kan säga dig att majoriteten av folket under 25 röstar SD. Och även om de äldre inte röstar SD, hyser de definitivt inget agg mot SD utan sympatiserar med mycket av deras åsikter.
Så att rösta SD är inget tecken på att vara WT utan snarare en markör på ett friskt sinne och kapacitet till egna åsikter.
Citera
2015-02-06, 22:23
  #231
Medlem
Det största problemet jag ser är att WT måste genomgå en ordentlig personlighetsförändring för att överhuvudtaget kunna göra en klassresa. Detta då en WT föraktar i princip allt som har med medel/överklass att göra.

T.ex.
WT tycker det är löjligt och tramsigt att bry sig om ettikett på en middag.
WT tycker man är pretentiös om man klär sig lite mer propert.
WT föraktar akademiker. "De där kontorsråttorna sitter ju bara och vänder på papper hela dagarna"
WT har ingen som helst smak eller sinne för kultur.
osv osv

Hade WT:n haft någon potential för klassresa hade han inte varit en WT från början.
Citera
2015-02-07, 16:22
  #232
Medlem
Gift44s avatar
pengar, bostadsområde och en IQ över 75. Mer krävs knappast för att bli en del av "övre" medelklassen som i Sverige är lika halvbildad som djungelnegrer (att man kan rapa upp regimtrogna eller skattefientliga slagord räknas inte som bildning).
Citera
2015-02-18, 15:53
  #233
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Ja, plötsligt visar dom sitt rätta jag och röstar på sverigedemokraterna

Är en SD-röst = WT?

Att Sveriges befolkning skulle bestå av 13% fattig, vit underklass ser jag som otänkbart (vi utgår från att alla som röstar SD är wt alltså). Då har vi inte ens räknat in den fattiga, vita underklass som röstar MP, V, Fi och S. Eller de kanske inte existerar enligt dig?
Citera
2015-02-18, 16:15
  #234
Medlem
bobhnuds avatar
Ett konto på Flashback - forumet som till 99% består av övre medelklass. Eller, så ligger det åtminstone till när medlemmarna själva får bedöma sin sociala status ...
Citera
2015-02-19, 08:06
  #235
Medlem
KeyWarriors avatar
WT blir aldrig övre medelklass. Helt olika personligheter.
Citera
2015-02-19, 08:16
  #236
Medlem
Jag tror den enklaste vägen ut är att göra militärtjänst i så pass många år att de förändrar personen helt och hållet.

Standard: 1) Skaffa jobb 2) behåll jobbet 3) skilj er inte. Punkt 2 och 3 kräver en karaktär som gör att man långsiktigt tar sig ur. Punkt 1 kan innebära att man utbildar sig först.
__________________
Senast redigerad av tago 2015-02-19 kl. 08:23.
Citera
2015-02-19, 19:44
  #237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooblu
Det största problemet jag ser är att WT måste genomgå en ordentlig personlighetsförändring för att överhuvudtaget kunna göra en klassresa. Detta då en WT föraktar i princip allt som har med medel/överklass att göra.

T.ex.
WT tycker det är löjligt och tramsigt att bry sig om ettikett på en middag.
WT tycker man är pretentiös om man klär sig lite mer propert.
WT föraktar akademiker. "De där kontorsråttorna sitter ju bara och vänder på papper hela dagarna"
WT har ingen som helst smak eller sinne för kultur.
osv osv

Hade WT:n haft någon potential för klassresa hade han inte varit en WT från början.

Sista meningen sammanfattar väl problematiken i frågeställningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback