Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-21, 21:26
  #1
Medlem
4weekss avatar
Hej

Kan ni göra en lista på vad som är wt o hur man blir övre medelklass? Ja är rätt så intresserad av ämnet, ju längre lista ni gör desto bättre.

Gör såhär:

Beteende/egenskap som är wt.....ge exempel på va man kan göra åt det beteendet/egenskapen för att man ska bli en övre medeklass.
Citera
2014-01-21, 21:38
  #2
Medlem
DennisReynoldss avatar
Skaffa ett bra jobb?
Citera
2014-01-21, 21:39
  #3
Medlem
4weekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisReynolds
Skaffa ett bra jobb?

Vad är ett bra jobb t.ex.?
Citera
2014-01-21, 21:42
  #4
Medlem
asdasd12s avatar
fara till norge och jobba.
Citera
2014-01-21, 21:43
  #5
Medlem
WT har inget intresse av att vara någonting annat än WT därför kan inte WT bli någonting annat än WT.
Citera
2014-01-21, 21:45
  #6
Medlem
wt är personen som inte riktigt klarade skolan.

överklass är den som inte behöver gå i skolan.

Skev benämning men jag tror du är WT och vill bli övre medelklass?

Ifall du har familj etc, avskilj dig från det.

Hursom sen är det skit som nog du måste komma på vad du ska göra..

Iaf börja med att fixa knegarjobb, sen finns det oändliga möjligheter att gå från det.

Det viktiga är att du håller dig på eller iaf sneglar på den rätta siden av lagen..

Hörde om en snubbe som skaffa lagerjobb, sen började han bre mackor och krängde till chaffisarna som kom och lasta, det blev ordentliga pengar till slut..

Slutade med att han sa upp sig från lagerjobbet och bara breddemackor, givetvis som egen företagare och övre medelklass.
Citera
2014-01-21, 21:48
  #7
Medlem
DennisReynoldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4weeks
Vad är ett bra jobb t.ex.?

Läkare, advokat, ingenjör är tre bra exempel.
Citera
2014-01-21, 21:48
  #8
Medlem
4weekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankarbarn
WT har inget intresse av att vara någonting annat än WT därför kan inte WT bli någonting annat än WT.

Ja som vill va annat än wt är då kanske undantaget?
Citera
2014-01-21, 21:49
  #9
Medlem
4weekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdasd12
fara till norge och jobba.

Låter wt för mig.
Citera
2014-01-21, 21:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4weeks
Ja som vill va annat än wt är då kanske undantaget?

Du är ingen riktig WT om du har ambitionen att göra en klassresa.

Jag tycker du ska lägga mer energi på att arbete än skolgång. Välj bransch noga. Inom försäljning kan du få miljoninkomster utan att kunna stava ordentligt bara du säljer bra.
Det är omöjligt att få höga inkomster inom vården utan att vara läkare t.ex.

Edit: Kanske viktigast av allt i en klassresa, kläderna. Klä dig som övre medelklass om det är det det du vill bli.
__________________
Senast redigerad av Ankarbarn 2014-01-21 kl. 21:56.
Citera
2014-01-21, 21:58
  #11
Medlem
4weekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ywl
wt är personen som inte riktigt klarade skolan.

överklass är den som inte behöver gå i skolan.

Skev benämning men jag tror du är WT och vill bli övre medelklass?

Ifall du har familj etc, avskilj dig från det.

Hursom sen är det skit som nog du måste komma på vad du ska göra..

Iaf börja med att fixa knegarjobb, sen finns det oändliga möjligheter att gå från det.

Det viktiga är att du håller dig på eller iaf sneglar på den rätta siden av lagen..

Hörde om en snubbe som skaffa lagerjobb, sen började han bre mackor och krängde till chaffisarna som kom och lasta, det blev ordentliga pengar till slut..

Slutade med att han sa upp sig från lagerjobbet och bara breddemackor, givetvis som egen företagare och övre medelklass.

Det stämmer, jag vill sluta va wt. Varför ska jag avskilja mig från familjen?
Tror inte att ja vill bli egen företagare.

Jag festar i stort sett varenda fredag/lördag (missförstå inte och tro att jag ligger runt på köpet, det gör ja inte), är mycket festande för en 28 årig tjej wt-igt? Fler förslag, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av DennisReynolds
Läkare, advokat, ingenjör är tre bra exempel.

Sociolog är va jag pluggar till, duger det?
Citera
2014-01-21, 22:01
  #12
Medlem
Självmord är nog den snabbaste vägen. Med tanke på att det är rätt svensson att ta sitt liv nu för tiden.

Skämt åsido, skaffa ett jobb, säger upp kontakten med dina wt-kamrater och kom in i medelklassens samhälle. Till sist men inte minst, sluta röka gula blend annars står du bara o stampar för all evighet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback