Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-21, 20:40
  #1
Medlem
Tjena! Jag har nyligen köpt lite nya delar till datorn men den beter sig väldigt skumt vid uppstart. När jag trycker på start-knappen så kan den stänga av sig efter 2-3sekunder, jag får trycka ibland flera gånger för att den ska starta.

Utöver det så får jag nu blåskärm när jag ska försöka spela BF4, det har fungerat fram tills idag, så kan ju vara relaterat till en patch eller att BF4 är lite halvkasst men iaf.

Jag hade väldigt mkt problem när jag byggde datorn pga platsbrist och en sladd låg emot ena grafikkortsfläkten (Datorn fungerar efter jag tog bort den och den låg bara emot några sekunder, datorn startade om en gång pga det)

Mina specs~:
AMD Phenom II X6 1045T Processor (sitter med http://www.komplett.se/antec-kuhler-...-kylare/638849 som kan ha lite dålig kontakt, om det är relevant)
Gigabyte 990XA-UD3 (nytt)
2x Radeon r9 280x (nytt)
Corsair CX 750M, 750W PSU (ny)
Windows 7 64bit installerat på OCZ-AGIL ITY4 SATA

Moderkortet, grafikkorten och PSUn är alltså nya, datorn är helt ominstallerad efter bytet.

Någon som har en susning på vad som kan vara fel? För lite ström med tanke på att jag kör 2 enorma jävla grafikkort?
Datorn fungerar annars bra att spela andra spel på, WOW, POE tex
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback