Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-21, 02:03
  #1
Medlem
Hejsan!
Jag har ett tag övervägt och börjat spara lite pengar till att åka till Afrika i vinter och voluntärarbeta på en lejonpark. Eller jag vill iallafall ansöka och kolla om jag kommer med. Jag är 19 år, studerar på högskola och jobbar 3 sena kvällar/tidiga nätter i veckan för att få ihop pengar.

Detta voluntärarbetet hittade jag genom denna hemsidan: http://www.volunteersa.com/project/lion-park/overview . Det är svindyrt att åka, kostar typ 10 000kr + flygbiljetter för 2 veckor, det är därför jag tvekar lite om det är värt det. Det är egentligen en dröm sedan jag var liten, att få umgås med lejon/tigrar/leoparder/geparder osv... Är det någon här som har varit på något liknande och kan förklara hur det var? Jag är redan supermotiverad men jag hade gärna velat få lite info från någon som redan har gjort en sådan resa. Hade ni tyckt det vart en kul grej? Jag kan också tänka mig att det är kul att ha något sånt här att berätta för sina framtida kids också. Om det är någon som vart i sydafrika, är det mer värt att åka ner dit på den svenska sommaren eller vintern? Tacksam för svar!
Citera
2014-01-21, 02:11
  #2
Medlem
goodfellass avatar
En kollega gjorde det och det var tydligen en härlig upplevelse. Särskilt mycket nytta kommer du nog inte göra för djuren, det är mer som en semester, men tror inte du kommer ångra dig. Tänk att krama en liten lejonbebis
Citera
2014-01-21, 02:15
  #3
Medlem
Jag spenderade en månad i Sydafrika tre vintrar sedan. Det var absolut en av de bästa, om inte den bästa, resan jag gjort. Jag rekommenderar skarpt dig att åka ner, men gör din research innan du åker.
Citera
2014-01-21, 02:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goodfellas
En kollega gjorde det och det var tydligen en härlig upplevelse. Särskilt mycket nytta kommer du nog inte göra för djuren, det är mer som en semester, men tror inte du kommer ångra dig. Tänk att krama en liten lejonbebis
Kul!! Nej jag tror inte heller det, men jag kikade på en video på youtube där en man hade filmat allt han gjort på denna park. Det såg helt underbart ut och det kom tydligen också skolungdomar till parken där voluntärarbetarna fick guida dom!

Haha krama en lejonbebis måste vara riktigt fantastiskt!

http://www.youtube.com/watch?annotat...&v=OHRQ9XwIsnE
Citera
2014-01-21, 02:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lujo
Jag spenderade en månad i Sydafrika tre vintrar sedan. Det var absolut en av de bästa, om inte den bästa, resan jag gjort. Jag rekommenderar skarpt dig att åka ner, men gör din research innan du åker.
Shit va roligt! Tack för svar, är riktigt sugen på att åka!! Hoppas bara skolan tillåter det i vinter! Det ska jag ha i åtanke.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2302447

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback