Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-09-18, 19:36
  #49
Medlem
Tror att företagen och media har en stor roll att det blev skit.

Allt har blivit för komersiellt.

När jag var 18 satt jag på msn och lunar och chattade. Fan hellee att man delade hela sitt liv online. Då hade man lite bilder på sin lunarstorm eller bilddagboken .

Idag lägger folk ut allt om sina liv typ. Dom äter tårta och visar på instagram.. wow så coolt.

Tror också att mobilen gjort det värre. Fördel med mobiler och appar idag är ju att man tex slipper ha med kartbok, gps eller ens kamera om man reser. Finns säkert fler appar som gjort livet smidigare.
Citera
2019-07-04, 20:23
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Är väl senaste 10 åren det förändrats.

Nu är det fan bara massa skit på youtube med folk som ska tjäna pengar. Nån bloggbrud som sitter framför sin hd kamera och snackar skit och har hundratusentals följare. Har blivit så jävla hypat och tillgjort på youtube.

Reklam reklam reklam. Förut var väl internet ett av få ställen där man slapp reklam.

Det är ju lite vad man gör det till också. Men som många andra kollar jag ofta bara runt på massa sidor i brist på annat.

Idag har små 10 åringar mobil med ofta full tillgång till hela internet.


Ett stort jävla utbud finns idag och visst har det blivit bättre rent tekniskt men mycket av allt hade man kunnat va utan.

Minns när kimbo slice var kung på youtube och Lunarstorm fortfarande användes.

Jag håller inte med om att utbudet är större idag, tvärtom. Det känns som att allt på internet bara kretsar kring facebook (instagram), youtube och google.

Förr hade man MSN där man chattade med sina närmaste vänner, hotmailen hade man för det viktigaste, sedan fanns det flera olika småsidor med roliga klipp, tex apelsin.nu. Man hade spelen på miniclip och passagen och roliga virtuella chatter som doobedoo och sedan habbo.

När man var på internet förr så delade man bara det man ville, sen när man inte var vid datorn så delade man ingenting med hela världen som idag.


Någon som vet vilka gamla sidor som fortfarande finns kvar? Sidor som "alla" hängde på in the good old days.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback