Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-20, 17:16
  #1
Medlem
Lingon_s avatar
Hittade färdiglagade dumplings fyllda med köttfärs i en butik i London senast jag var där. Goda att äta såväl kall som påvärmd i micron. Har tyvärr aldrig sett något liknande i Sverige, och det känns som det överlag är jävligt snålt med snacks utöver standard chips/godis/popcorn.

Är ju ändå såpass mycket jobb med att vispa ihop en deg osv så känns inte rimligt att göra själv till en filmkväll eller dylikt.
Citera
2014-01-20, 17:18
  #2
Medlem
morsan köper dem ibland. Finns men vet inte om de finns i vanliga affärer ? Kolla runt i frysdisken, annars stick till nån asianstore du vet i stan o kolla där, de har det definitivt
Citera
2014-01-20, 17:29
  #3
Medlem
MrBraxs avatar
Finns här på Ica Kvantum i frysdiskarna, så det är nog rätt spritt
Citera
2014-01-20, 18:46
  #4
Medlem
BlueStars avatar
Godis, frukt och snacks --> Matredskap och inköpsställen
/Moderator
Citera
2014-01-20, 22:08
  #5
Medlem
Dongles avatar
Har sett dumplings i frysarna i varje större asiatisk affär i Göteborg (finns säkert även i de mindre).
Tex Hung Fat i Tagene, Saigon City i Nordstan och den där ute vid Alelyckan.
Citera
2014-01-22, 17:11
  #6
Medlem
Om du bor i Stockholm så har Picard dumplings.
http://www.picard.se/catalogsearch/result/?q=dumplings
Citera
2014-01-27, 12:35
  #7
Medlem
Mnomads avatar
Hemköp Torsplan (Stockholm) har både färska och frysta dumplings som kommer från http://beijing8.se/.
Jag har inte testat dem. Priset för de färska är femtio spänn (10-12 dumplings).
Citera
2018-03-13, 21:37
  #8
Medlem
Elementarts avatar
ICA Maxi har börjat sälja dumplings nu som finns i ett värmeskåp vid den asiatiska hyllan. Någon som har testat deras smaker? Priset var ganska dyrt har för mig tror att det var 2 paket för 75 kronor.
Citera
2018-03-13, 21:38
  #9
Medlem
Det finns i flertalet köpcentrum jag har besökt, så ja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback