Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-20, 14:04
  #1
Medlem
Krehs avatar
Hej,

jag vill ominstallera Windows 7 eller systemåterställa till den absoluta början. Problemet är att vilken guide jag än väljer så fungerar det inte av någon anledning. Jag börjar tro att min dator är för gammal.

Tex: Om jag sätter in min Windows 7-skiva, och i Bios väljer att datorn ska boota från skivan, så fungerar det inte utan det står att jag ska sätta in korrekt skiva.

Har någon något tips på hur jag kan göra?
Citera
2014-01-20, 14:22
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Hej,

jag vill ominstallera Windows 7 eller systemåterställa till den absoluta början. Problemet är att vilken guide jag än väljer så fungerar det inte av någon anledning. Jag börjar tro att min dator är för gammal.

Tex: Om jag sätter in min Windows 7-skiva, och i Bios väljer att datorn ska boota från skivan, så fungerar det inte utan det står att jag ska sätta in korrekt skiva.

Har någon något tips på hur jag kan göra?

Dator ?...namn och beteckning .

Är det den medföljande originalskivan ?
Citera
2014-01-20, 15:59
  #3
Medlem
gandihellfishs avatar
I vilket skede får du detta felmeddelande?
Citera
2014-01-20, 20:20
  #4
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Dator ?...namn och beteckning .

Är det den medföljande originalskivan ?
Det är en Asus Bärbar dator... vet inte riktigt resten men men det står lite olika saker på den, t ex:

ASUS .............. X701 Series

Intel Pentium Inside (TM)

NVIDIA Geforce GT 320M
CUDA 108

4 Power Gear

Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
I vilket skede får du detta felmeddelande?
När jag har ställt in Biosen på att boota från CD så dyker det upp med vit text mot en svart bakgrund när jag startar datorn.
Citera
2014-01-20, 20:58
  #5
Medlem
1FFs avatar
Det ska finnas ett recovery program för den datormodellen så det bör finnas ett på datorn så tryck F9 vid uppstart så kommer du till det . Annars så finns det programmet på Asus hemsida att hämta .

Det återställer datorn till fabriksnytt tillstånd .
Citera
2014-01-20, 22:24
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Tex: Om jag sätter in min Windows 7-skiva, och i Bios väljer att datorn ska boota från skivan, så fungerar det inte utan det står att jag ska sätta in korrekt skiva.

Är skivan bränd som en botbar sådan? Skitig eller repig skivyta?
Citera
2014-02-06, 00:29
  #7
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det ska finnas ett recovery program för den datormodellen så det bör finnas ett på datorn så tryck F9 vid uppstart så kommer du till det . Annars så finns det programmet på Asus hemsida att hämta .

Det återställer datorn till fabriksnytt tillstånd .
Det funkade men krypteringen är kvar.... utan någon nytta... de e bara på trycka Escape så slipper man den.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är skivan bränd som en botbar sådan? Skitig eller repig skivyta?
Det är originalskivan någon repa men den ser väldigt fräsch ut för att vara gammal. Min dator är över 4 år gammal.. kan det vara så att min dator är slutkörd helt enkelt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback