2014-01-19, 14:24
Medlem
Jag har nyligen bytt chassi och efter det så fick jag problem med att jag inte fick någon bild på skärmen. Jag trixade lite och efter ett tag fungerade allting. Allting fungerade fint i några dagar och sedan idag så fungerar det inte igen. Jag har kollat så att alla kablar sitter i ordentligt osv. Jag testade att koppla in det gamla grafikkortet och inte det fungerade heller, skärmen är bara svart.

Jag kopplade skärmen till min MB och fick då bild. Jag har testat att byta dvi kabeln också samt adapter vga till dvi (med båda grafikkorten).
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu.
Citera
2014-01-19, 14:32
Medlem
Har du kollat i BIOS?
Där kan det ibland finnas en inställning där du kan välja om bild skall visas via MB eller externtkort.
Hade det på min dator och när jag satte i ett externt kort så blev det ingen bild förens jag ställt om i BIOS så testa och kolla där.
Citera
2014-01-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inergy
Har du kollat i BIOS?
Där kan det ibland finnas en inställning där du kan välja om bild skall visas via MB eller externtkort.
Hade det på min dator och när jag satte i ett externt kort så blev det ingen bild förens jag ställt om i BIOS så testa och kolla där.

Ja det har jag gjort, det gjorde jag första gången jag fick problemet.
Citera
2014-01-19, 14:58
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Kan du ha skadat någon komponent runt kortplatsen för grafikkortet på moderkortet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in