Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-19, 10:24
  #1
Medlem
wallchars avatar
Jag kom precis o tänka på detta, så jag kände att jag behövde posta detta, utan någon närmare eftertanke ganska direkt.

Man har ett tangentbord (och kanske en mus) som är trådlös(a). Man har 4(t.ex) datorer framför sig(eller i huset, vilketsom). I varje dator sitter en sticka. Varje sticka har ett unikt id. På tangentbordet har du en liten spak/knapp som gör att du kan bläddra genom 4 olika id'n.

Med detta menar jag att du kan använda 1 set tangentbord/mus till flera datorer samtidigt, och flippa fram och tillbaka hur mycket du än känner fört.

Jag sitter med 3 datorer inkopplade i huset (2 i sovrummet), ena vid skrivbordet, andra inkopplad i datorn och en till i köket.

Så finns denna tekniken tillgänglig, eller tror ni att nån nappar på min idé och sätter igång direkt? :P

Hej!
Citera
2014-01-19, 11:22
  #2
Medlem
franges avatar
Något i stil med en KVM-switch, eller varför inte Synenergy menar du?

http://synergy-foss.org/?hl=sv
Citera
2014-02-01, 17:48
  #3
Moderator
Ruskigbusss avatar
Hemelektronik, ljud och bild --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera
2014-02-02, 00:22
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallchar
Jag kom precis o tänka på detta, så jag kände att jag behövde posta detta, utan någon närmare eftertanke ganska direkt.

Man har ett tangentbord (och kanske en mus) som är trådlös(a). Man har 4(t.ex) datorer framför sig(eller i huset, vilketsom). I varje dator sitter en sticka. Varje sticka har ett unikt id. På tangentbordet har du en liten spak/knapp som gör att du kan bläddra genom 4 olika id'n.

Med detta menar jag att du kan använda 1 set tangentbord/mus till flera datorer samtidigt, och flippa fram och tillbaka hur mycket du än känner fört.

Jag sitter med 3 datorer inkopplade i huset (2 i sovrummet), ena vid skrivbordet, andra inkopplad i datorn och en till i köket.

Så finns denna tekniken tillgänglig, eller tror ni att nån nappar på min idé och sätter igång direkt? :P

Hej!

Jag har löst samma problem med Teamviewer. Teamviewer är gratis för personligt bruk.
En av datorerna har skärm. Jag får upp de andra datorernas skärmar på den skärmen och kör dem fjärrstyrt.

http://www.teamviewer.com/sv/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback