Chaufffören fick en körning till en ensligt belägen plats i kommunen. Väl på platsen väntade en man som inte ville kliva in i taxin och som ställde några frågor.
Helt plötsligt tog mannen fram någon form av tillhygge och slog till chauffören i ansiktet innan han sprang från platsen.
Rasistdåd? Angriparen ska enligt signalementet vara ljushyad och blåögd och jag antar att taxichauffören är utomeuropeisk. Kanske hämnd attack? Det ska tydligen ha varit med en kvinna vid attacken, även hon maskerad så kanske hon vid ett tidigare tillfälle blivit ofredad sexuellt av chauffören och detta är hämnden?
Rasistdåd? Angriparen ska enligt signalementet vara ljushyad och blåögd och jag antar att taxichauffören är utomeuropeisk. Kanske hämnd attack? Det ska tydligen ha varit med en kvinna vid attacken, även hon maskerad så kanske hon vid ett tidigare tillfälle blivit ofredad sexuellt av chauffören och detta är hämnden?
Kan vara så... Stod det något om rån eller motiv till rån? För annars är det väl hämnd...
Du pratar om det som hände i fredags det här är ett nytt brott som inträffade lördag kväll.
Polisens signalement:
På presskonferensen gick polisen ut med ett signalement på den misstänkte, som beskriv som en yngre man, cirka 180 cm, med smal kroppsbyggnad, mörkhyad, kort hår och helt svartklädd.
Polisens signalement:
På presskonferensen gick polisen ut med ett signalement på den misstänkte, som beskriv som en yngre man, cirka 180 cm, med smal kroppsbyggnad, mörkhyad, kort hår och helt svartklädd.
Polisens signalement:
Låter som en somalier men hur ofta ser man dem åka taxi?
Sunni vs Shia-bråk kanske... Vore intressant att veta bakgrunden, mordförsök är ju allvarligt men numera rycker man bara på axlarna i Det Nya Sverige. För 20-30 år sedan vore det löp i samtliga tidningar.
Det verkar röra sig om en vansinnes-neger. Av samma typ som löpte amok på en buss i Norge nyligen.
Det är an yttersta vikt att polisen fångar in galningen snarast. Han kommer att döda folk, var så säkra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!