Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-18, 03:35
  #1
Medlem
sqtps avatar
Tjenare! Fick min Lenovo yoga 2 pro för ett par dagar sedan.
När jag slet upp förpackningen för att starta maskinen så märkte jag att skärmen var ovanligt mörk (låg brightness). Jag gjorde allt jag kunde för att höja ljusstyrkan men den var tydligen maxad.
Skärmen är då som sagt JÄTTE mörk även fast windows/datorn registrerar det som maxat.
Utöver det så blinkar skärmen till då och då, det är väldigt svagt men OERHÖRT frustrerande när jag arbetar på den.

Har för övrigt laddat ner över 20 av dom senaste drivrutinerna relaterade till min dators grafik.
+ System återställning.

Jag kallar här med förstärkning av dator kunniga människor ifrån flashbacks alla hörn.
What to do!?
Citera
2014-01-18, 03:52
  #2
Medlem
SilentVictorys avatar
Googla "lenovo brightness problem" eller liknande så blir du länkad till lenovos egna forum som är makalöst bra.
Kommer inte ihåg fixen i huvudet, men ditt problem är lätt att åtgärda.

Som sagt, lösningen med ljusproblemet finns i deras egna forum.
Ligger med telefonen nu så orkar tyvärr inte leta upp det och länka.
Citera
2014-01-18, 04:02
  #3
Medlem
sqtps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Googla "lenovo brightness problem" eller liknande så blir du länkad till lenovos egna forum som är makalöst bra.
Kommer inte ihåg fixen i huvudet, men ditt problem är lätt att åtgärda.

Som sagt, lösningen med ljusproblemet finns i deras egna forum.
Ligger med telefonen nu så orkar tyvärr inte leta upp det och länka.


AA där dom snackar om autobrighness i windows, intels grafik drivers och energipanelen.
Ty, didnt work. :/
Citera
2014-01-18, 09:04
  #4
Medlem
ps870s avatar
Kan du inte åtgärda felet själv är det ju bara att kontaka Webbis och göra en DOA anmälan. Har du testat det? Alternativt kontakta tillverkaren beroende på hur DOA rutinen ser ut.
Citera
2014-01-18, 13:16
  #5
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqtp
AA där dom snackar om autobrighness i windows, intels grafik drivers och energipanelen.
Ty, didnt work. :/
https://forums.lenovo.com/t5/Idea-Wi...ng/td-p/918531

Har du provat?

Citat:

Found it! Open the Power Options (battery icon in the tray) and disable "Display" > "Adaptive Brightness".

Suddenly my screen is bright and beautiful again!
Citera
2014-01-18, 15:14
  #6
Medlem
sqtps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
https://forums.lenovo.com/t5/Idea-Wi...ng/td-p/918531

Har du provat?

Aa för det är dom enda träffarna man får ang detta problemet. Skrev en tråd på lenovos forum också och även då börjar dom babla om det där jävla problemet. Var jag en kollar så är det avstängt, vad jag är gör så är skärmen mörk. Måste vara produktions fel?!
Citera
2014-01-19, 11:00
  #7
Medlem
EckiEckis avatar
Var eftersöks det ett "köpråd" i denna tråd?

Köpråd - PC: Bärbart --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera
2014-01-19, 14:37
  #8
Medlem
sqtps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Var eftersöks det ett "köpråd" i denna tråd?

Köpråd - PC: Bärbart --> Hårdvara - PC
/Moderator

Det gör det inte, men med tanke på att det handlar om hårdvara PC så antog jag att det passade bäst här.
Jag skriver inte så ofta trådar, skulle du kunna hjälpa tråden att hitta rätt?
Tack för att du uppmärksammade det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback