Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-20, 15:26
  #25
Medlem
Geomeisters avatar
# Vi kanske hyrde filmen eller så hade han den hemma, jag minns inte. Street Fighter var det med Jean-Claude Van Damme hur som helst. Inte en särskilt bra film, men DÅ (som ung TV-spelsnörd) var den mumma för själen. Jag och kompisen hade skitkul när vi såg den och det är faktiskt den enda filmen jag någonsin sett som jag direkt efter såg om igen.

# Satt hemma en dag och hade en grå dag. Brorsan slängde på Gladiator för mig. Jag var fortfarande ganska ung och stridsscenerna/politiken i början intresserade inte mig särskilt, men när filmen gick in i nästa skede var jag fast. Höll länge denna som en absolut favoritfilm. Idag efter många filmer är jag inte lika säker på om den hamnar så högt för mig, men tror det kan vara min mest genuina filmupplevelse. Noll hype (hade aldrig hört talas om den) och den gjorde en grå dag till något underbart.

# Var sjuk en vecka och DVD-spelaren var trasig. Fick låna en mini-DVD spelare. Var skeptisk först, men storleken har inte så stor betydelse trots allt. Under denna sjuka period blev det några filmer. Däribland Kelly's Heroes med Clint Eastwood, Donald Sutherland och Co. Innan dess var jag aningen skeptisk till "äldre filmer" som många ifrån senare generationer är utan någon vidare förklaring till varför. Den fick mig och inse att bra film inte har något bäst före datum.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback