Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-07-26, 18:32
  #1
Banned
SkepticEnquirers avatar
Ett av mina favoritminnen måste vara när jag tidigt en decembermorgon släpade mig ur sängen för att åka in till stan för att med min kusin och några andra se "Lord of the Rings: Fellowship of the Ring". Jag ryser fortfarande när jag tänker på alla förväntningar man hade på filmen, och hur man bara drogs in i historien, och framför allt det enorma jubel och de applåder som fyllde salongen när eftertexterna började rulla.

Jag har såklart många fler, men fyll på med era egna!
Citera
2005-07-26, 18:33
  #2
Medlem
knakelibangs avatar
Det mest nya var väll när jag såg Napoleon Dynamite för tredje gången och det gick upp för mig hur otroligt underbar den filmen är! Att jag förövrigt missat att det är en scen efter eftertexten gjorde mig ännu lyckligare!

"Dont be jealous cause ive been chatting online with babes all day, napoleon!"
Citera
2005-07-26, 18:40
  #3
Avstängd
cruelsteins avatar
De största filmminnena är oftast de man upplevde när man var liten. En film gjorde så mycket större intryck då.

Jag minns när jag sommaren 1973 (tror jag) bevittnade "Frankenstein" på TV1. Jag var helt betagen! Då väcktes mitt intresse för allehanda monster. Till min förtjusning fortsatte TV sedan att visa de andra klassiska monsterrullarna "Dracula", "Mumien", "Varulven", "Skräcken i svarta lagunen", "Ringaren i Notre Dame", "Godzilla", "Dr Jekyll och Mr Hyde", "King Kong" etc etc...

Den sommaren glömmer jag aldrig. Alla (åtminstone de som fick vara uppe och se filmerna) pratade om dessa hiskeliga monster dagarna efteråt och lekarna var starkt präglade av våra visuella upplevelser.

Jag har senare undvikit att se om dessa rullar eftersom minnesbilderna är c:a 100 gånger starkare än den upplevelse jag erfar om jag ser dem idag.
Citera
2005-07-26, 19:39
  #4
Medlem
SpiderJerusalems avatar
När Brian Yuzna var på Fantastisk Filmfestival i Lund och vi såg Dentist.

Då jag hyrde Chasing Amy på en lokal videobutik för massor med år sedan och blev påprackad hela View Askewniverse- Kevin Smith kommer förbli en favorit, trots Jersey Girl.

Och även om Freddy vs Jason var hyfsat kass, var det en enorm upplevelse att få se den på bio i Lund, efter att ha varit säker på att den aldrig skulle dyka upp på biodukarna. Jag grät faktiskt en aning av pur sinnesrörelse då Elm Streethuset dök upp första gången.
Citera
2005-07-26, 23:02
  #5
Medlem
När jag såg The Lost World som mellanstadiegrabb. Jag blev så tagen, och när bruden som är med i ettan gjorde entre, blev jag mer eller mindre kär
Citera
2005-07-26, 23:28
  #6
Medlem
dIRe_s avatar
The Matrix-premiären glömmer man inte i första taget.
Citera
2005-07-26, 23:29
  #7
Medlem
jobes avatar
En avsugning under filmen "Dödligt vapen" är inget jag glömmer i första taget.
Citera
2005-07-27, 01:01
  #8
Medlem
JEzuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knakelibang
Det mest nya var väll när jag såg Napoleon Dynamite för tredje gången och det gick upp för mig hur otroligt underbar den filmen är! Att jag förövrigt missat att det är en scen efter eftertexten gjorde mig ännu lyckligare!

"Dont be jealous cause ive been chatting online with babes all day, napoleon!"


var tvungen att kolla igenom den nu igen efter den scenen, så jävla underbar, tyvärr höll den inte samma kvalite rent bildmässigt som resten av filmen, skum rip lr nått... Men tack för att du upplyste mig!!
Citera
2005-07-27, 22:41
  #9
Medlem
När jag såg Jurassic Park med hela familjen på bio som 8 åring blev helt betagen.

Annars så har nog Fight Club och Matrix gett mig mest huvudbryr, kunde inte snacka om något annat än Fight Club efter jag sett den.

Sen har jag ett riktigt feelgood minne från när jag såg "Nyckeln till Frihet" för första gången helt underbar film!
Citera
2005-07-27, 22:59
  #10
Medlem
När jag fick hem "South Park: Bigger, Longer and Uncut" just när den hade kommit ut. Uncle Fucka-scenen vek jag mig dubbelt på.
Citera
2005-07-27, 23:42
  #11
Medlem
enslavements avatar
En av minnena är nog jurassic park ettan som lågstadiegrabb. Kunde knappt läsa texten. Men man förstog nog endå ganska så bra.

Independance day var fett grym också. Va ganska rädd att sova efter den.
Citera
2005-07-27, 23:58
  #12
Banned
dEn^oNdEs avatar
"stämmningen" jag fick när jag såg på Donnie Darko idag, kommer inte på någon film som dragit in mig i mystiken,stämmningen mer på rak arm!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback