2014-01-17, 18:57
Medlem
bessies avatar
har vänner som köpt en slow cooker,och de värkar nöjda. men jag vill höra mig för mer innan jag köper någon. är det några som provat ? de kostar ju över tusenlappen.
Citera
2014-01-17, 19:02
Medlem
Kanelochsockers avatar
Läst att SIBA sålde dem till bra pris. Men verkar bara var på nätet. Men det var någon månad sedan jag såg det.
Citera
2014-01-17, 19:39
Medlem
CrownImperials avatar
Japp! Gör mest grytor i dem. Det är så lätt att bara slänga i allt på morgonen och så är det klart när jag kommer hem.
Citera
2014-01-17, 20:15
Medlem
Tretti.se säljer till hyffsat pris om jag kommer ihåg rätt.
Citera
2014-01-17, 20:40
Medlem
klybans avatar
Har starta en tråd om detta.
Finns en del tankar och erfarenhet här.
(FB) Slow cooker/Crock Pot?
Citera
2014-01-18, 14:35
Medlem
bessies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrownImperial
Japp! Gör mest grytor i dem. Det är så lätt att bara slänga i allt på morgonen och så är det klart när jag kommer hem.
hur gör du ? måste man inte ha vatten eller någon vätska i, att grytan kan passa sig själv så länge känns mysko. vilken temperatur har grytan?
Citera
2014-01-18, 14:47
Medlem
CrownImperials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bessie
hur gör du ? måste man inte ha vatten eller någon vätska i, att grytan kan passa sig själv så länge känns mysko. vilken temperatur har grytan?

Den vi har har bara tre "steg"; low heat, high heat och en som bara håller värmen. Om jag till exempel ska göra en goulash så slänger jag i ingredienserna, var av en ingrediens är 0.5 l vatten. Så har jag den på low heat om den ska stå hela dagen och så sköter det sig själv.
Citera
2014-01-18, 16:59
Medlem
bessies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrownImperial
Den vi har har bara tre "steg"; low heat, high heat och en som bara håller värmen. Om jag till exempel ska göra en goulash så slänger jag i ingredienserna, var av en ingrediens är 0.5 l vatten. Så har jag den på low heat om den ska stå hela dagen och så sköter det sig själv.
hur gör du med tillbehör, ev potatis, grönsaker , lägger du de i grytan senare eller lagar du dem försig.
Citera
2014-01-18, 17:49
Medlem
CrownImperials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bessie
hur gör du med tillbehör, ev potatis, grönsaker , lägger du de i grytan senare eller lagar du dem försig.

nej, jag slänger i allt. Av ren lathet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in