Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-01-20, 20:28
  #25
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaTroberg
Jag vet inte om jag håller med om att det finns en åsiktskorridor. Det faktum att Flashback finns och att Expo, Avpixlat och allt däremellan och bortom finns, är för mig ett tecken på att en eventuell åsiktskorridor i så fall är tämligen flerfilig och inte så smal som ryktet gör gällande. Sedan kan naturligtvis inte alla komma till tals precis överallt. Det faller liksom på sin egen orimlighet. Det finns inte tillräckligt mycket plats på tex en debattsida.

Fast Flashback är inte "tillåtet" i Sverige; http://www.flashback.se/faq/

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaTroberg
Jag anser inte heller att man måste ha "rätt" åsikter för att få göra sig hörd. Jag representerar ett parti som många anser är ett litet extremistiskt hata upphovsrättenparti. (Det är vi nu inte, men en del tycker det i alla fall.) Vi lyckas ofta slå oss in på debattsidor och även på redaktionell plats hos de tidningar och tidskrifter som ägs av några av de företag som rimligtvis borde se sig själva som våra motståndare.

Fast inskränkningen i yttrandefriheten i form av HMF visar att verkligheten är annorlunda än vad du anser..

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaTroberg
Jag tycker inte att man ska behöva stå ut med hot och hat. Jag tycker att folk kan växa till sig och sluta bete sig som 3-åringar. Men, när de inte gör det, så får man se till att agera bättre själv och, när man tycker att det gått för långt, polisanmäla.

Sedan håller jag med dig om att en del skriker "näthat!" så fort de möter motstånd. Men, det betyder ju inte att det alltid är så.

Vilket är ett lätt sätt att resonera på, när man inte blivit misshandlad, fått sin egendom förstörd och möts av myndigheternas tystnad.

Och enligt MSM och den "näthatdebatten" som var så ansåg en del att tex Fb´s blotta existens var "näthat", så du är i minoritet om att tycka att det inte är så inom den politiska sfären i form av gelikar...
Citera
2014-01-20, 20:56
  #26
Moderator
skunkensunes avatar
//Det är väldigt trevligt att vi har en partiordförande som deltar i debatterna här på Flashback. Synnerligen ett föredöme för övriga politiska ledare. Med det sagt så innebär det inte på något vis att reglerna inte skall följas. OT är fortfarande OT och även om frågeställningen i TS lämnar en del att önska så är det näthat som kom från vänstern efter att Anna Troberg skrev en debattartikel i Expressen som skall diskuteras. Piratpartiets politik är alltså inte topic.

mod
Citera
2014-01-21, 14:33
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaTroberg
En mindre positiv sak med att försöka ställa sig över random pajkastning mellan olika sidor är att man tenderar att få skit från alla sidor när man gör det. I just det här fallet har jag nästan bara fått skit från Reserchgruppens anhängare. I andra frågor har jag nästan bara få skit från folk med någon form av SD-anknytning. Inte sällan kommer det skit från båda hållen.

Så, lärdomen i detta är väl ungefär denna: "Har man en åsikt kommer man att få skit någonstans ifrån, men har man en åsikt van väljer att uttrycka utan tramsiga öknamn på motståndarna, så kommer man att få skit från alla håll."

Du får väl skylla dig själv. Väx upp, sluta gnäll, gör skäl för din lön!!

Jag vet att du tycker att du är annorlunda jmf. med alla andra politiker, men bara det faktum att du har den position du har bevisar att du inte är det. Då hade du aldrig nått den positionen.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaTroberg
Jag tycker att det faktum att sajter från alla delar av ett mycket brett åsiktsspektrum i olika frågor kan finnas är ett tecken på att det finns hopp om åsikts- och yttrandefriheten.

Så om 7 personer sitter i varsit rum och pratar, men ingen av dom lyssnar på den andra (total yttrandefrihet) så är det en framgång?

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaTroberg
Jag tror inte på att tysta sina motståndare. Jag tror på att övertyga åhörarna om att man själv har bättre åsikter än motståndarna.

Som sagt, alla pratar, ingen lyssnar. Jag har sagt det förut, du har missuppfattat politikerns roll, din roll som politiker är att lyssna.

Bättre åsikter för vem?

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaTroberg
Jag vet inte om jag håller med om att det finns en åsiktskorridor. Det faktum att Flashback finns och att Expo, Avpixlat och allt däremellan och bortom finns, är för mig ett tecken på att en eventuell åsiktskorridor i så fall är tämligen flerfilig och inte så smal som ryktet gör gällande.

Om du struntar i den traditionella höger/vänsterskalan för en sekund, kan du se någon gemensam nämnare som dom där olika "sidorna" har?

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaTroberg
Vi lyckas ofta slå oss in på debattsidor och även på redaktionell plats hos de tidningar och tidskrifter som ägs av några av de företag som rimligtvis borde se sig själva som våra motståndare.

Vad tror du det beror på? Skulle du låta en SD-anhängare skriva på din sida? Nej....

Så anledningen till att du får skriva där är såklart att den konflikt som du verkar tro finns där, inte finns...och för att det du säger är ganska meningslöst (med all repspekt)
__________________
Senast redigerad av AndersJoh 2014-01-21 kl. 14:47.
Citera
2014-01-22, 15:04
  #28
Medlem
Föga förvånande, egentligen. Våldsvänstern drivs av ett extremt hat mot omvärlden, speciellt mot människor som i våldsvänsterns ögon "lyckats" - framgångsrika politiker, företagare, etc. Jag gissar på att det handlar om någon form av externaliserat mindervärdeskomplex.
Citera
2014-01-29, 13:27
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
//Det är väldigt trevligt att vi har en partiordförande som deltar i debatterna här på Flashback. Synnerligen ett föredöme för övriga politiska ledare. Med det sagt så innebär det inte på något vis att reglerna inte skall följas. OT är fortfarande OT och även om frågeställningen i TS lämnar en del att önska så är det näthat som kom från vänstern efter att Anna Troberg skrev en debattartikel i Expressen som skall diskuteras. Piratpartiets politik är alltså inte topic.

mod


Fast hur trevligt är det med en partiledare som startar en tråd där hon
säger sig vilja svara på frågor men efter ett tag, kanske när frågorna i
fråga inte passar henne, upphör att svara ?

(FB) Anna Troberg (PP) svarar på frågor

Kanske kan Anna hitta till ovanstående, när hon nu hittat till FB igen ?
Citera
2014-02-18, 10:02
  #30
Medlem
gardasjon96s avatar
UNT försvarar Expressens uthängningar och angriper Anna Troberg i en ledare 2014-0218:

Ingen "rätt" att slippa granskning

http://www.unt.se/ledare/ingen-ratt-...g-2924093.aspx

Citat:
I korthet kan hennes uppfattning uttryckas så att yttrandefriheten hotas av att den som anonymt skriver hatiska inlägg mot personer eller grupper på nätet riskerar att ”hängas ut” i medierna. Det exempel hon närmast anförde var Expressens exponering av ett antal anonyma näthatare i höstas, men formuleringarna var så allmänna att de tycktes kunna täcka lite av varje. Under alla omständigheter var den inre logiken i hennes inlägg att personer som anonymt ägnar sig åt hat och hets på nätet ska ha sin frihet att göra detta, medan tidningarna inte ska ha sin journalistiska frihet att berätta om saken.

Troberg beskrev ”medierna” som om det vore fråga om en myndighet. Men tidningar, radio och tv är självständiga företag som vart och ett fattar sina egna publicistiska beslut. Många har hittills avstått från att exponera näthatare, Expressen valde att göra det. Det ena är lika tillåtet som det andra och för Expressens val talar naturligtvis att det bland de ”uthängda” personerna fanns sådana som hade politiska förtroendeuppdrag.

Och så vrider man till det fint på slutet:

Citat:
Konsekvensen av Trobergs inställning är att statsmakterna bör förbjuda tidningar och andra medier att arbeta fritt. Möjligen har hon inte tänkt så noga på den konsekvensen heller.

Den enes frihet, den andres ofrihet.
Citera
2014-02-18, 10:07
  #31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gardasjon96
UNT försvarar Expressens uthängningar och angriper Anna Troberg i en ledare 2014-0218:

Ingen "rätt" att slippa granskning

http://www.unt.se/ledare/ingen-ratt-...g-2924093.aspx



Och så vrider man till det fint på slutet:



Den enes frihet, den andres ofrihet.

Utan att ha läst artikeln, vill jag bara minnas hur massmedia gick bananas när Avpixlat började granska granskarna. Då var det minsann inte okej att granska folk, för då hette det uthängning av privatpersoner.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback