Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-17, 18:21
  #1
Medlem
tja!

nu märkte jag något, efter 2år av att ha haft den. det är en bärbar dator, av HP märket. jag skulle sätta in en cd, men finns inte ens ett cd-rom eller vad man kallar det för.. kan inte lägga en cd för finns inget sådant som tar den. hehe, vad dåligt jag förklarar.

men vad gör jag nu? hur kan man lösa det? förutom att jag har en extern hårdisk och en annan dator med et cd-rom:et. lägger in cd:en och lägger den på den externa hårdisken. sen överför jag från den externa hårdisken till min bärbara dator, HP. men annat sätt man kan göra?

MvH
Citera
2014-01-17, 18:24
  #2
Medlem
Köp en extern cd/dvd-läsare?
Citera
2014-01-17, 18:25
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Dela ut en annan cd-spelare på nätverket...
Vilken typ av skiva handlar det om?
Citera
2014-01-17, 18:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Dela ut en annan cd-spelare på nätverket...
Vilken typ av skiva handlar det om?

microsoft office 2003, att ladda ner den typ.
Citera
2014-01-17, 18:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Dela ut en annan cd-spelare på nätverket...

hur gör jag det?
Citera
2014-01-17, 18:27
  #6
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Kopiera filerna till valfri hårddisk på annan dator med CD/DVD. Installera från den disken.
Citera
2014-01-18, 02:57
  #7
Medlem
Skadat godss avatar
Gör en ISO-image med Magic ISO (eller annat ISO-program) på dator med CD/DVD. Kopiera över ISO-filen till datorn som är utan optisk läsare och mounta ISOn där med Daemon Tools.

Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Kopiera filerna till valfri hårddisk på annan dator med CD/DVD. Installera från den disken.
Den metoden lär inte fungera på en installations-skiva ss MS Office.
__________________
Senast redigerad av Skadat gods 2014-01-18 kl. 03:02.
Citera
2014-01-18, 03:09
  #8
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMDplz
tja!

nu märkte jag något, efter 2år av att ha haft den. det är en bärbar dator, av HP märket. jag skulle sätta in en cd, men finns inte ens ett cd-rom eller vad man kallar det för.. kan inte lägga en cd för finns inget sådant som tar den. hehe, vad dåligt jag förklarar.

men vad gör jag nu? hur kan man lösa det? förutom att jag har en extern hårdisk och en annan dator med et cd-rom:et. lägger in cd:en och lägger den på den externa hårdisken. sen överför jag från den externa hårdisken till min bärbara dator, HP. men annat sätt man kan göra?

MvH

Vanligt på ultrabooks att det inte finns. Kanske lika bra att lägga ett par hundralappar på att ha en extern som håller ett bra tag?

http://www.dustinhome.se/product/501...black-usb-2-0/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback