Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-01, 22:56
  #13
Medlem
Jag skar precis upp svenskt gris kött köpt på Coop.
Märkte det inte förens jag lyfte på skivorna.
Det var som en i hålighet med vitgrön illaluktande var...
Jag har spytt som en gris...
Citera
2017-06-01, 23:34
  #14
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagensdatum
Jag skar precis upp svenskt gris kött köpt på Coop.
Märkte det inte förens jag lyfte på skivorna.
Det var som en i hålighet med vitgrön illaluktande var...
Jag har spytt som en gris...

Prova att rensa torsk, råkade en gång punktera gallblåsan och det exploderade grönt slem över hela firren, mysigt

Djur är djur, fisk, ko, gris, människa, det finns alltid äckliga delar som man måste skära bort
Citera
2017-06-04, 12:19
  #15
Medlem
Dejads avatar
Har hanterat stora mängder med kött som kock de senaste 10+ åren har inte stött på varbölder. Däremot kan insprängt fett se ganska konstigt ut när det blivit uppvärmt.

I respektabla restaurangkök så kasserar man allt kött som inte är helt hundra (alternativt gör personalmat på det) däremot har vi ingen möjlighet att se in i köttet och se vad som finns inne i det före vi skär i det så i teorin skulle det kunna finnas något inkapslat i det.

Däremot har jag sett en hel del kul i fisk när jag rensat, filéat, styckat och haft mig.
Citera
2017-06-11, 21:37
  #16
Medlem
En på miljonen.. jag hade tur i oturen haha..
Köpte två stycken bitar. Den andra biten liger fortfarande i obruten förpackning längst in i kylen.. vet inte riktigt om jag ska slänga eller äta.

Kan tillägga att köttet var fläskkarré från Scan.
Googla och hitta en artikel. Injektion kan vara orsaken.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19734665.ab
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback