Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-17, 21:48
  #13
Avstängd
existentiellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
OT: Det bästa vore om du kunde skippa tobaken helt. Det är vetenskapligt bevisat att tobaksrök är mycket skadligare än marijuanarök. Att blanda är något som endast européer gör, lär dig från jänkarna och rök ditt knark rent.



Oj här har vi av Sveriges trognaste gräsälskare. Vilka långvariga bieffekter har du hittills upplevt av din cannabis konsumtion? Att dina lungor skadats är självklart, men tänkte mer på psykologiska effekter. Är du lat, är du arbetslös, singel och så vidare. Skulle vara intressant att höra direkt från någon med erfarenhet!

Skicka gärna PM om du inte vill svara i tråden
Vad kul att du blev intresserad.

Jag kan börja med att säga att under dom år jag har rökt så skulle grovt uppskatta att jag rökt 5 - 10 gram om dagen. Jag vet att det låter osannolikt men det är så det har sett ut. Jag har under åren säkert känt 50 olika odlare, alla dessa har varit extremt försiktiga och har aldrig sålt något utanför deras egna umgängeskretsar. Vissa har bott i hus och vissa har bott i hyresrätter osv. Bara någon enstaka har åkt fast pga flickvänner som inte hållt tyst om det. Detta är alltså inga gangsters som har odlat utan vanliga svenssons i stora drag. Så för mig har jag alltid haft tillgång till det gröna i stora kvantiteter och därav den stora konsumtionen. Om jag tillfälligt fått slut på gräs så har jag alltid kunnat ringa någon av dom och fått köpa billigt. Vad jag hört så kostar 5 gram okej gräs på gatan 5 - 600 kronor men jag kan i nuläget få tag på samma mängd för 200 kronor och kunna välja sorter.

Jag är och har varit egen företagare under dessa år förutom 1 - 2 år då jag slutade jobba efter min skilsmässa. Då slutade jag röka så jag hade gjort och isolerade mig och började missbruka alkohol. Då jag fick bukt med mitt alkoholmissbruk tog jag upp odlandet igen och började röka som vanligt. Jag levde under dessa 2 år på besparingar och lät en familjemedlem sköta mitt företag.

Jag levde med min fru under cirka 10 år och har en dotter.

Jag har inte märkt av några negativa effekter av mitt rökande. Det var värre med alkoholen. Efter 2 månader nonstop drickande så är hjärnan och kroppen ganska sliten. Jag kunde inte i alla fall inte ha en fungerande vardag med jobb och den biten. Jag försökte i början men det gick helt enkelt inte. Människor märker när man är full. Människor märker inte när man är hög på gräs.
Jag har även alltid kunna tänka mig ur alla nojjor. Jag påminner alltid mig själv att jag lever i verkligheten.

Jag jobbar alltså nu 7 dagar i veckan och det tack vare att jag kan vara hög hela tiden. Jag kan om jag vill ta ledigt när jag vill och bara att kunna känna det gör att jag vill ut och träffa kunder och samtala. Ingen ångest inför telefonsamtal eller möten utan jag ser det som en utmaning istället. Hur ska jag lösa situationen, kan jag göra A, eller borde jag göra B? Det är så jag funkar och är.

Jag vaknar klockan 6 varje morgon. På köksbordet har jag lagt en joint dagen innan som jag röker i lugn och ro. Jag har ingen TV, jag rör mig på mig, jag kör bil hög. Visst, att köra bil hög är egentligen dumt men det har aldrig hänt något än så länge. Jag kan dock säga att jag aldrig har kört en bil hög när min dotter har suttit i den. Och det kanske låter konstigt men vi har gått och cyklat väldigt mycket istället. Och det har varit bra för henne vad jag kan se.

Okej, det blev ganska mycket text men jag hoppas det var intressant att läsa. Fråga gärna mer så svarar jag.

Take care!
Citera
2014-01-19, 20:06
  #14
Medlem
knArkes avatar
Smakar dö jycke att röka med råtobak imo
I bong såklart, i joint funkar de säkert
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback