Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-15, 18:42
  #1
Medlem
rasismes avatar
Möss med scrollhjul man kan "klicka" av och låta rulla fritt, vad heter dem? Varför har inte alla möss den här funktionen? Frågan är seriöst ställd. Innebär funktionen några nackdelar? Det är helt jävla underbart mycket skönare att surfa med en sådan och det är fakta.

Finns här några fler fans?
Citera
2014-01-15, 18:44
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasisme
Möss med scrollhjul man kan "klicka" av och låta rulla fritt, vad heter dem? Varför har inte alla möss den här funktionen? Frågan är seriöst ställd. Innebär funktionen några nackdelar? Det är helt jävla underbart mycket skönare att surfa med en sådan och det är fakta.

Finns här några fler fans?
Jag älskar det och skulle inte gärna avvänja mig det, tyvärr har min g9 utgått ur sortimentet och verkar inte finnas någon ordentlig ersättare som jag fastnatt för, men ja en scroll som inte hackar är skönt i alla tillfällen utom exempelvis spel där man byter vapen med scrollen och då vill ha de distinkta hacken.
Citera
2014-01-15, 19:15
  #3
Medlem
Jag har samma funktion på min pekplatta, mobil, touchmus och touchpad

Fungerar ännu bättre tycker jag. Inga rörliga delar som strular.
Citera
2014-01-15, 19:27
  #4
Medlem
BubbleRabbits avatar
Kör med en Logitec G500 med den funktionen, nackdelen med fri scroll är i spel där man bundit upp eller ned till något, råkar man slå till den i stridens hetta så börjar man växla vapen till höger och vänster. Annars är det rätt trevligt att använda sig av ibland.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback